Gå til innhold

Har du brødbakemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg brødbakemaskin, men har ingen erfaring med det. Hvilke brødbakemaskin kan du anbefale eller bør jeg ligge unna? Jeg skal bake veldig grovt brød ala ingers rugbrød stort sett hvis det har noe betydning.

Skrevet

Vi har ikke brødbakemaskin - trolig først og fremst fordi det tar stor plass, enten på benken eller i skap.

Skrevet

Vi har en Wilfa brødbakemaskin og er veldig fornøyd. Vi baker stort sett mellomgrove brød og har aldri prøvd veldig grove brød. Hvis du skal bake veldig grove brød tror jeg du må ha ganske løs deig for at maskinen skal klare å elte.

Skrevet

Vi har ikke brødbakemaskin - trolig først og fremst fordi det tar stor plass, enten på benken eller i skap.

Rydde plass til den i skapet skal jeg få til, men det er lite vits dersom den aldri er i bruk.

Skrevet

Vi har en Wilfa brødbakemaskin og er veldig fornøyd. Vi baker stort sett mellomgrove brød og har aldri prøvd veldig grove brød. Hvis du skal bake veldig grove brød tror jeg du må ha ganske løs deig for at maskinen skal klare å elte.

Jeg har sett på den avlange maskina til wilfa, er det den du har? Den lager avlange brød.

Gjest Brødbakeren
Skrevet

Mannen min sier at han har - nemlig meg...

(Så nei, jeg har ikke, siden jeg synes det er svinaktig gøy å bake brød på annet vis.)

Et par venninner har, men ingen bruker den siden den tar for stor plass på benken samt at det er vanskelig å finne riktig konsistens for deigen hvis man ikke følger oppskriftene som følger med 100 %. Særlig dette med grovere deig er visst vanskelig.

Du får helt sikkert gode råd her!

Skrevet

Jeg har sett på den avlange maskina til wilfa, er det den du har? Den lager avlange brød.

Vi har den lille med en eltekrok. Den lager avlange, men korte, brød.

Skrevet

Vi har den lille med en eltekrok. Den lager avlange, men korte, brød.

Ok, da får man hjemmebakt ferskt brød oftere.

Skrevet

Vi har en avlang Wilfa i svart/stål som jeg synes er fin å ha på kjøkkenbenken. Lager brød hver dag, men har ikke prøvd å lage veldig grovt brød da ingen av ungene liker det. Vi hadde en "liten" brødbakemaskin, men likte ikke formen på de brødene vi fikk og med bare en eltekrok hendte det ofte at brødene ble mislykket. De vi får nå er helt perfekte:) Det er eget program for grove brød, så jeg regner med det skal gå fint.

Skrevet

Ok, da får man hjemmebakt ferskt brød oftere.

Ja, det er deilig å stå opp til nybakt brød!

Vi bruker den ganske ofte. Det tar under fem minutter å gjøre den klar. Ett brød rekker til oss fire en dag.

Skrevet

Vi har en avlang Wilfa i svart/stål som jeg synes er fin å ha på kjøkkenbenken. Lager brød hver dag, men har ikke prøvd å lage veldig grovt brød da ingen av ungene liker det. Vi hadde en "liten" brødbakemaskin, men likte ikke formen på de brødene vi fikk og med bare en eltekrok hendte det ofte at brødene ble mislykket. De vi får nå er helt perfekte:) Det er eget program for grove brød, så jeg regner med det skal gå fint.

Blir eltekrokene dine stekt inni brødet?

Det blir mine,jeg har 2.

Og jeg må dermed grave de ut etter stekingen,så brøder blir jo ikke fint.

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg hadde en brødbakemaskin, men ga den bort da jeg ikke syns brødene ble gode. Prøvde mange forskjellig oppskrifter, både de som fulgte med maskinen og andre. Men det blir det samme resultatet hver gang, brødene blir tunge og tette og ikke gode. Så jeg ga bort min og kjøper heller ferskt brød hod bakeren som jeg fryser ned.

Gjest Niccola
Skrevet

Ja, har en Wilfa med to eltekroker, og den er kjempefin. Vi har brukt brødbakemaskin i ca 4 år nå, og elsker den. :-)

Gjest Niccola
Skrevet

Det blir mine,jeg har 2.

Man må nødvendigvis ha eltekroker da..

Skrevet

Man må nødvendigvis ha eltekroker da..

Klart det,men jeg likte ikke at brødet ble nesten ødelagt når man måtte grave frem eltekrokene. :-(

Skrevet

Klart det,men jeg likte ikke at brødet ble nesten ødelagt når man måtte grave frem eltekrokene. :-(

Vi bare lirker ut eltekroken. Det blir et lite hull der, men brødet er da langt fra ødelagt.

Skrevet

Har hatt. Bakte iherdig 2-3 måneder, så var det "over". Miljøstasjonen fikk den :).

Skrevet

Jeg har brødbakemaskin og har brukt den mye. Men den fungerer ikke på supergrovt brød synes jeg. Det blir ikke godt nok eltet/hevet.

Skrevet

Det blir mine,jeg har 2.

Det er det jeg liker med den nye maskinene; når jeg snur formen faller brødet ut og eltekrokene sitter ikke fast og lager ikke store hull slik de gjorde på den gamle:)

Skrevet

Det er det jeg liker med den nye maskinene; når jeg snur formen faller brødet ut og eltekrokene sitter ikke fast og lager ikke store hull slik de gjorde på den gamle:)

Blir ikke eltekrokene stekt inni brødet?

De kan vel ikke da bare falle ut?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...