Gå til innhold

Hva slags yrke vil du anbefale?


Gjest Tonelone

Anbefalte innlegg

Gjest Tonelone

Jeg er på helt feil hylle, har jeg funnet ut. Tok en lang, høyere utdanning som i og for seg var interessant. Men jobbmulighetene for en person med min bakgrunn visste seg å være dørgende kjedelige!! (Burde ha tenkt på det før, ja....) Nå har jeg prøvd ymse jobber, men mister piffen og blir desperat etter å finne noe nytt etter noen få måneder.

Jeg er ikke lat. Jeg kan jobbe som en helt, omtrent døgnet rundt, hvis jeg bare er inspirert. Men jeg har innsett at inspirasjonen finnes ikke i de jobbene jeg er kvalifisert til i forhold til utdannelsen.

Jeg har funnet ut at enten må jeg ha et kreativt yrke. Eller så må jeg ha en jobb hvor man ikke trenger å tenke. Det vil si noe som ikke krever spesielt mye energi , hverken mentalt eller fysisk. Men jeg er avhengig av en viss inntekt...

Finnes det et "enkelt" eller kreativt yrke, som ikke krever (lang) utdannelse, og hvor man tjener minst 350 000 i året??

Tips anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tonelone

Grafisk design? Kan tjene ok på det, utdanninga ikke så lang, og du får vært kreativ.

Absolutt interessant. Vet du om det er lett å få jobb? Kommer til å slite økonomisk, hvis jeg skal være student igjen, så da bør det helst være "garantert" at jeg får jobb etterpå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt interessant. Vet du om det er lett å få jobb? Kommer til å slite økonomisk, hvis jeg skal være student igjen, så da bør det helst være "garantert" at jeg får jobb etterpå......

Finnes det noen kreative yrker uten utdanning du er garantert å få jobb i, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonelone

Finnes det noen kreative yrker uten utdanning du er garantert å få jobb i, da?

Sikkert ingen. Men det er vel en viss forskjell fra yrke til yrke, og jeg har ikke peiling siden jeg ikke er i "bransjen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som var utdannet lærer, og som jobbet med dette i en del år, men fant ut at det var helt feil yrke.

Hun tok etterutdanning som web-designer, og har nå en kreativ jobb for et stort firma, der hun jobber med både brosjyrer, reklame, nettside osv - både på tekst, bilder, idéer osv.

Kan det være noe for deg?

Nå er det en del år siden hun tok denne etterutdanningen, og jeg vet ikke hva fagene heter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tonelone

Jeg har ei venninne som var utdannet lærer, og som jobbet med dette i en del år, men fant ut at det var helt feil yrke.

Hun tok etterutdanning som web-designer, og har nå en kreativ jobb for et stort firma, der hun jobber med både brosjyrer, reklame, nettside osv - både på tekst, bilder, idéer osv.

Kan det være noe for deg?

Nå er det en del år siden hun tok denne etterutdanningen, og jeg vet ikke hva fagene heter nå.

Det er også en mulighet. Du vet ikke hvor lang utdannelse det er? Det er kanskje mange ulike måter å bli det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en mulighet. Du vet ikke hvor lang utdannelse det er? Det er kanskje mange ulike måter å bli det på.

Innbiller meg at det bare var et år hun tok ekstra - men det skal jeg ikke si for sikkert. Ta og søk litt på de høyskolene/Universitetene som finnes i nærheten av der du bor -og se hva slags tilbud de har på data/web!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt interessant. Vet du om det er lett å få jobb? Kommer til å slite økonomisk, hvis jeg skal være student igjen, så da bør det helst være "garantert" at jeg får jobb etterpå......

Det er IKKE lett å få jobb innen grafisk/web- design. Kjenner faktisk flere arbeidsledige web-designere. Var en stund det var veldig populært og det ble utdannet altfor mange av dem. Ei venninne av meg startet derimot eget firma og tror hun gjør det ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...