Gå til innhold

hvor sprø er denne handlingen?


Gjest bipolarinnen

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarinnen

Jeg hadde en episode på jobb hvor jeg tror jeg må ha vært hypoman. Jeg var opptatt av å finne skum som jeg kunne ha i badekaret til brukeren min og spurte de andre om de visste hvor det var. "Bruk Zalo" var det en som sa på fleip. jeg tenkte at det var en fin ide og tok tak i zaloflaska. Så ble jeg stoppet av noen kolleager som var nærmest himmelfalne over dette.

Er dette hypomani eller mani? Hvis de hadde sagt " bruk Plumbo" og jeg hadde hentet den, hvilken alvorlighetsgrad hadde det vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jobber med folk

Hvis du seriøst hadde vurdert å bruke plumbo ville du vært til alvorlig fare for brukeren og burde helt klart ha holdt deg langt unna jobb.

Ikke så godt å si diagnose ut fra det lille du skriver, men om du er så på bærtur at du tenker at det er helt fint å bade annet enn oppvask i zalo så bør du kanskje få hjelp for det du lider av og ikke møte på jobb før du kan gjøre en god jobb igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolarinnen

Hvis du seriøst hadde vurdert å bruke plumbo ville du vært til alvorlig fare for brukeren og burde helt klart ha holdt deg langt unna jobb.

Ikke så godt å si diagnose ut fra det lille du skriver, men om du er så på bærtur at du tenker at det er helt fint å bade annet enn oppvask i zalo så bør du kanskje få hjelp for det du lider av og ikke møte på jobb før du kan gjøre en god jobb igjen.

jeg må innrømme at jeg ble utrolig såret av det du skrev. Som du ser av nicket mitt er jeg bipolar, og det kan desverre skje at jeg kan gjøre feilvurderinger hvis jeg kommer inn i en sårbar fase. Jeg bir sikkert såret fordi dette er så utrolig pinlig for meg selv, og at jeg samtidig skal høre andres bedømmelse som tror jeg ville gjort sånne ting i en normal fase.

Jeg er mest interessert i om dette går under en hypomani, ,eller om jeg er over i mani når dette skjer. det er viktig å få klarhet i slik ting så jeg kan bli riktig medisinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jobber med folk

jeg må innrømme at jeg ble utrolig såret av det du skrev. Som du ser av nicket mitt er jeg bipolar, og det kan desverre skje at jeg kan gjøre feilvurderinger hvis jeg kommer inn i en sårbar fase. Jeg bir sikkert såret fordi dette er så utrolig pinlig for meg selv, og at jeg samtidig skal høre andres bedømmelse som tror jeg ville gjort sånne ting i en normal fase.

Jeg er mest interessert i om dette går under en hypomani, ,eller om jeg er over i mani når dette skjer. det er viktig å få klarhet i slik ting så jeg kan bli riktig medisinert.

Det var ikke meningen å såre deg, og jeg syns det er leit å høre at du tok det på den måten.

Det er litt lettere å svare på om det du gjorde er et symptom på at du har en bipolar-episode om du kan si litt mer. Det kan være at det sier noe om at du var ukonsentrert, ukritisk og kanskje unormalt oppstemt, men ikke nødvendigvis..

Folk i helsevesenet kan gjøre mye rart når de er stressa, feks min mor som er hjelpepleier satt og matet en pasient med havrevelling samtidig som hun skulle spise brødskive selv. En skje med havrevelling havnet fort i egen munn og en annen pasient humret og lo etter å fått barbert seg med lokket på barbermaskina.

Du kan se her om du kjenner deg igjen i symptomene:

Jeg mener å huske at de skal vare ca en uke for at en skal si at det er en aktuell episode.(?)

http://www.bptreffpunkt.org/forum/index.php?topic=50.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Jeg kunne glatt gjort det samme, og det sannsynligvis i en hypomani periode. Men det kunne like gjerne vært fordi jeg ikke hadde fokus på det jeg gjorde, og det kan jo skje ganske ofte :

Ville du ha stoppet deg selv før brukeren var oppi tror du?

ps! tror det ville bli et flott skumbad, og det er jo ikke noe galt med Zalo, det er jo bare litt sterkere enn det vi vanligvis bruker oppi karet :)

Kjenner folk som har vasket håret med det jeg....

Jeg synes forøvrig at sammenligningen med Plumbo er temmelig drøy.

Ang hypomani/mani - finnes det i det hele tatt noen fasit på ett enkelt eksempel?

Håper uansett at du finner roen tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...