Gå til innhold

Svømmetimer -NÅ?


Gjest Innspill ønskes

Anbefalte innlegg

Gjest Innspill ønskes

Nå i disse smittetider er det vel ikke lurt å være i svømmehallen? har alltid forestilt meg svømmehaller og dusjanleggene der for reine smittebomber for all slags drit.

Nå på torsdag starter dattera mi opp med svømming som skal vare fram til jul.

Flere i klassen har allerede vært borte i flere dager pga svineinfluensa, og siden jenta mi ikke er blitt syk enda vil jeg prøve å holde henne frisk fram til vaksinen. Jeg vil derfor nekte henne å ha svømming inntil videre.

Idiotisk eller smart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har nå vært i svømmehall flere ganger i høst (bl.a. i helgen), og jeg mener nå at det er viktigere å få med seg svømmeundervisningen på skolen, enn å holde seg unna alle eventuelle risikoer for smitte.

Så vi lever omtrent som normalt, men passer håndvask, og hosting i papir eller i armen.

Jenta mi mistet 3 av 10 svømmetimer i høst pga en ferie vi hadde bestilt før vi fikk vite at svømmingen skulle være da - og det var skikleig dumt. Hun ble ikke svømmedyktig av de 6+1 gangene hun fikk med seg før og etter den ferieuka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Innspill ønskes

Vi har nå vært i svømmehall flere ganger i høst (bl.a. i helgen), og jeg mener nå at det er viktigere å få med seg svømmeundervisningen på skolen, enn å holde seg unna alle eventuelle risikoer for smitte.

Så vi lever omtrent som normalt, men passer håndvask, og hosting i papir eller i armen.

Jenta mi mistet 3 av 10 svømmetimer i høst pga en ferie vi hadde bestilt før vi fikk vite at svømmingen skulle være da - og det var skikleig dumt. Hun ble ikke svømmedyktig av de 6+1 gangene hun fikk med seg før og etter den ferieuka.

Det var kjedelig ja. Men jenta mi er 9 år og kan svømme utmerket allerede.

En sosial sammenkomst for søsterens trinn på samme skole avlyses denne uka pga smittefaren. Flere ved skolen har jo vært og er syke.

Så derfor lurer jeg på om det er lurt å droppe svømmeundervisningen inntil videre.

Jeg synes det er litt rart at skolen avlyser slike sosiale sammenkomster men ikke svømmetimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sånn er det bare dessverre

Hvis du følger med litt så vil du se at jenter i den alderen går rundt og klemmer hverandre på skolen og de sitter ofte i tette grupper for å arbeide.

Da har man vel så mye sjanse til å bli smittet enn om man er i svømmehallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysteri, lev som normalt og svøm alt dere orker. Det dør folk overalt av all slags sykdommer, som er mye farligere enn dette. Du kjører glatt datteren din rundt i bil og det dør flere hundre i trafikken hvert år.

Det har dødd 15 stk av nærmere 5 millioner og folk går omtrent av hengslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg vil ikke tro faren for smitte i svømmehallen er større enn andre steder. Barn sitter tett på hverandre i klasserommet, tipper faren for smitte er større der, om man først skal bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klor dreper jo bakterier, så jeg ser ikke helt at det skulle være et problem.

''Klor dreper jo bakterier,''

...men neppe virus?

Uansett: Jeg hadde sendt ungen i svømmehallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde ikke tenkt tanken engang på å nekte ungene mine svømming.

Ungene sitter tett i klasserom, de leker tett i friminuttene, de dusjer etter gymtimer. Ser ikke problemet.

Tror kanskje du blander litt med legionella?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysteri, lev som normalt og svøm alt dere orker. Det dør folk overalt av all slags sykdommer, som er mye farligere enn dette. Du kjører glatt datteren din rundt i bil og det dør flere hundre i trafikken hvert år.

Det har dødd 15 stk av nærmere 5 millioner og folk går omtrent av hengslene.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...