Gå til innhold

ADHD for voksen


pan73

Anbefalte innlegg

Hei!

Har som 40-åring endelig kommet meg til psykolog, etter at jeg er lei av at alle konsentrasjons- og fokuseringsproblemene forstyrrer arbeidsdag, dagligliv og livskvalitet. Han sa at det kan hende at jeg har ADHD, og at jeg bør ta en utredning.

Hvor går jeg for å fikse slikt? Er det også noen som vet hvor på nett man kan treffe og diskutere med andre i lignende situasjon? (Doktoronline er sikkert bra, men jeg lurte på om det også fantes noe mer ADHD-spesifikt nettsted)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det burde vel psykologen vite?

Joda, han vet sikkert en god del. Men jeg tipper noe av poenget var å la meg grave litt selv. Både for å komme i kontakt med andre, og for å trene opp det å finne ut av ting - noe som er et problem hos meg noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, han vet sikkert en god del. Men jeg tipper noe av poenget var å la meg grave litt selv. Både for å komme i kontakt med andre, og for å trene opp det å finne ut av ting - noe som er et problem hos meg noen ganger.

Psykologer skal i andre linjetjenesten diagnostisere ADHD. Dersom det er vanskelig skal de kunne henvise til nevropsykologisk utredning for de er eksperter på slikt. Problemet er at man vet lite om hvilke symptomer ADHD`ere har det etter at de er 26 år. Kanskje er de nesten som "normale"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...