Gå til innhold

Fremdeles jomfru


Gjest Urfmoj

Anbefalte innlegg

Hei. Kort fortalt er mitt problem at jeg er i 40-årene, og har problemer med ensomhet, vanskeligheter med å forstå følelser, osv. Kort sagt mitt forhold til andre mennesker og å finne meningen og gleden med livet. Jeg føler behov for å snakke med en psykolog, men problemet er at jeg bor i utlandet og kan ikke kontakte en lokal ettersom jeg ikke snakker språket. Jeg har følgelig ingen fastlege hjemme, og vet heller ikke hvordan man kan finne den "rette" psykologen som kan hjelpe. Jeg ville derfor være svært takknemlig om jeg kunne få et godt råd om hvordan jeg kan finne en psykolog (i Oslo området) som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tenkt å pendle fra det store utland til Oslo for å gå til psykolog?

I mange land finnes det skandinavisk helsepersonell... Og en folkelig lege kan være vel så nyttig å prate med som en psykolog har jeg erfart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å pendle fra det store utland til Oslo for å gå til psykolog?

I mange land finnes det skandinavisk helsepersonell... Og en folkelig lege kan være vel så nyttig å prate med som en psykolog har jeg erfart...

Nei, men jeg er jo hjemme av og til.

Det finnes ingen her jeg kan snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg er jo hjemme av og til.

Det finnes ingen her jeg kan snakke med.

Jeg er sikkert rake motsetning av deg. Prater med alle mennesker, prater uten å tenke, men selv om jeg av og til trakker i salaten så har jeg iallefall et stort nettverk og er godt likt. Kanskje det er noe du må øve på? Bli mer utadvent og komme deg ut av huset. Meld deg på kurs elller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å få psykolog på private legesentre uten driftsavtale, det koster ganske mye. Skal du ha en vanlig en må du belage deg på å søke igjennom en lege, og etter en som har driftsavtale, det tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert rake motsetning av deg. Prater med alle mennesker, prater uten å tenke, men selv om jeg av og til trakker i salaten så har jeg iallefall et stort nettverk og er godt likt. Kanskje det er noe du må øve på? Bli mer utadvent og komme deg ut av huset. Meld deg på kurs elller lignende.

Du har nok et poeng, men jeg tror dette med utadventhet i stor grad er en medfødt egenskap. Jeg har blitt flinkere med årene, men sliter fremdeles. Det er rett og slett vanskelig å vite hva jeg skal si, og da blir jeg enten taus eller sier noe teit. I tillegg kommer dette med språket. Det er ikke enkelt å lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...