Gå til innhold

Tamiflu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tilhører de med gode grunner til å vaksinere seg mot svineinfluensaen . MEN jeg er allergisk mot et av stoffene i vaksinen og kan derfor ikke. Jeg skal derfor få Tamiflu - enten for å ha "i skapet" i tilfelle jeg får bruk for det eller som forebyggende (mange i omgangskretsen til barna som har det nå, ennå ikke dem, men det kan jo bare være dager om å gjøre).

Nå har jeg lest om Tamiflu hos Felleskatalogen. Jeg har ikke sett på makan til bivirkningsfare!!! Så nå ble jeg litt forskrekket.

Personlig kjenner jeg bare en som har tatt det, og var veldig sjuk av svineinfluensa, hun ble helt mirakuløst mye bedre på et døgn og merket ikke noen bivirkninger. Har noen er på Dol gode eller dårlige erfaringer med Tamiflu?

candyqueen_83
Skrevet

Eneste jeg har hørt om bruk av Tamiflu er at de som har tatt det har fått utrolig kvalme med oppkast. Så de har ikke fullført kuren.

Skrevet

Slutt å lese i felleskatalogen ;o)

Finnes ikke noe som er mer skummelt enn å lese i den... Konsulter heller lege eller apotek.

Hvis du ser på bivirkningene folk har rapportert vedr. Tamiflu er det mange av dem som er vanlige følgetilstander ved influensa, f.eks. bronkitt, bihulebetennelse, øyekatarr osv... Tror du det kan være at influensatilstanden i seg selv har medført disse bivirkningene, eller er det mest sannsynlig medisinen som er årsak?

Kvalme og oppkast følger også ofte med selve influensaen, og trenger ikke alene skyldes medisinen.

candyqueen_83
Skrevet

Slutt å lese i felleskatalogen ;o)

Finnes ikke noe som er mer skummelt enn å lese i den... Konsulter heller lege eller apotek.

Hvis du ser på bivirkningene folk har rapportert vedr. Tamiflu er det mange av dem som er vanlige følgetilstander ved influensa, f.eks. bronkitt, bihulebetennelse, øyekatarr osv... Tror du det kan være at influensatilstanden i seg selv har medført disse bivirkningene, eller er det mest sannsynlig medisinen som er årsak?

Kvalme og oppkast følger også ofte med selve influensaen, og trenger ikke alene skyldes medisinen.

Rart de ikke har kastet opp før, og etter medisinen da :o)

Skrevet

Min sønn på 12 tok det i forrige uke. Han reagerte ikke på dem, og kom seg rimelig fort. Han har astma, men rakk ingen vaksine før han ble syk, så det ble Tamiflu redingen. Min datter prøvde også å ta det, men kastet opp de to første pillene, så da droppet vi det på henne. Om det var sykdommen eller pillene som gjorde at hun kastet opp er vi ikke sikret på, men man kunne bli litt kvalm sa legen. sønnen min merket ikke noe til det.

Skrevet

Datteren min på 7 får tamiflu nå. Hun spydde etter første dose, men etter det har det gått fint.

Hun ble merkbart bedre veldig raskt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...