Gå til innhold

Anafranil mot angsten?


Gjest Anafranil Kjøre bil

Anbefalte innlegg

Gjest Anafranil Kjøre bil

Hei, Jeg viser til mitt innlegg "hvordan fortelle", Tusen takk for ditt svar! I forhold til dette problemet hvor jeg etter beste evne har forsøkt å eksponere meg, så ønsker jeg også å bruke medisiner (er helt sikker på at jeg trenger) da angstnivået er svært høyt. 8-9 på en skala 1-10. Jeg har forsøkt Seroxat. Den aller første tiden syntes jeg at jeg merket en positiv følelse da på en måte angsten ble kraftig redusert, men så kom den sterkt igjen...' Merkerlig! Hvor hjalp den kun noen få dager? Kan det ha noe med at jeg jobber turnus inkl, natt? Jeg har selv "forsket" og lest på nettet om Anafranil som bla, er for panikk. Ift bilkjøringen så er jeg jo svært redd for å oppleve et nytt anfall. Min fastlege sier han vil ikke nekte meg anafranil, men sa at legene var glad at det hadde komme nyere medisiner på markededet da han ikke synes noe om denne medisinen. Jeg vet at dette tilhører den eldre generasjonen av medisiner, men fikk vet et annet tilfelle Sarotex mot smerter av den samme legen. Hva mener du? Er det ikke et forsøk verdt? Har foreslått 10 mg, men dette er kanskje ikke en riktig dose? Jeg vet også at det er varseltrekant, men vet å skulle være veldig forsiktig! Hva kan evt. være et bra alternativ av et mer moderne merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Det er ingen problem med bilkjøring selv om du bruker Anafranil.

2. Medisiner av denne typen er meget gode når det gjelder å blokkere nye panikkanfall. Panikkanfall er "biologiske/biokjemiske".

Angsten for angsten er imidlertid en "psykologisk" angst som ikke lar seg påvirke i samme grad av medisiner. For denne angsten er kognitiv terapi et langt mer effektivt alternativ.

Ta et søk. Jeg har skrevet utførlig om dette flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anafranil Kjøre bil

1. Det er ingen problem med bilkjøring selv om du bruker Anafranil.

2. Medisiner av denne typen er meget gode når det gjelder å blokkere nye panikkanfall. Panikkanfall er "biologiske/biokjemiske".

Angsten for angsten er imidlertid en "psykologisk" angst som ikke lar seg påvirke i samme grad av medisiner. For denne angsten er kognitiv terapi et langt mer effektivt alternativ.

Ta et søk. Jeg har skrevet utførlig om dette flere ganger.

Mht at effekten ble "borte" av Seroxat, har du noen formening om hvorfor?

Kan dette ha noe med turnusjobb å gjøre, der også nattarbeid inngår?

Jeg følte faktisk en reduksjon av angsten i noen få dager, og dette må vel også være et mål med medisinsk behandling, altså ikke bare hindre at nytt angstanfall kommer, men at angstnivået også blir noe dempet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...