Gå til innhold

Katt med svineinfluensa.


Gjest Niccola

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6850592

Jeg har ikke vært spesielt "hysterisk" over influensatilstandene til nå, men etter å ha lest dette ble jeg faktisk bekymret.

Vi vet jo fra før at denne sykdommen er en zoonose, altså smitter fra menneske til dyr og tilbake til mennesker igjen, men hittil har smitteoverføringen som navnet tilsier vært begrenset til svin.

Jeg har ikke all verdens kunnskap om zoonoser, men mener å grave fram noe fra hukommelsen om at slike virus også er raske til å mutere? Noe som altså betyr at viruset stadig vil utvikle og endre seg, slik at vaksinen vi har nå snart vil være til liten nytte...?

Så, jeg er altså mer bekymret nå, og håper jeg tar feil. Noen her som har mer kunnskap om zoonoser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...