Gå til innhold

sannsynligheten for å smitte noen med vaksine?


Gjest Miljøterapeuten

Anbefalte innlegg

Gjest Miljøterapeuten

Jeg jobber på en barnebolig, hvor vi har barn med store funksjonshemninger og nedsatt imunnforsvar. Vi har nå fått et brev i posten med en bekreftelse på at vi jobber med syke barn og at vi dermed er i høyrisikogruppa som helsepersonell.

Men nå har alle barna blitt vaksinert. Vi voksne kan jo selvfølgelig smitte hverandre, men er det da så viktig at jeg tar denne vaksinen? Er det noe jeg ikke har tenkt på her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miljøterapeuten

Det er vel for at dere ikke skal bli sjuke alle sammen, slik at barna ikke får hjelp? Hva tror du hadde skjedd om store deler av landets helsepersonell hadde vært sengeliggende. :o

er det eneste grunnen tror du? eller kan barna være ekstra sårbare selv om de er vaksinert? Er for tiden sykemeldt fra denne jobben så jeg ser ikke noe akutt behov for å vaksinere meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt mulighet for å bli smittet selv om man er vaksinert, den gir bare ca. 80 prosents beskyttelse. Før sa de 50 % etter første vaksine, og 80-90 prosent etter andre, men dette har de gått tilbake på (sikkert av politiske grunner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt mulighet for å bli smittet selv om man er vaksinert, den gir bare ca. 80 prosents beskyttelse. Før sa de 50 % etter første vaksine, og 80-90 prosent etter andre, men dette har de gått tilbake på (sikkert av politiske grunner).

...... eller fordi de har et bedre grunnlag å bedømme dette på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver at barna som er vaksinert har bl.a. nedsatt immunforsvar. Folk med nedsatt immunforsvar danner ikke så lett antistoffer som friske, så vaksinen blir ikke like virksom. Noe beskyttelse vil den likevel gi selvsagt.

I tillegg kommer at ingen vaksiner gir 100% beskyttelse selv hos immunfriske.

Dette kan være et argument for at dere som jobber med nettopp disse barna uansett bør vaksineres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...