Gå til innhold

Hva i hu..... svarer man slike mennesker?

Anbefalte innlegg

Gjest no name today
Skrevet

Jeg har gått til behandling i mange år og har faste innleggelser.

Idag opplevde jeg å bli forsøkt overtalt til å slutte med dette tullet. Det jeg trengte var å begynne og leve et normalt liv. Men det er jo dette jeg ikke greier...Hjelp, dette gjelder noen i nær familie som bor så langt unna at de ikke kjenner meg i dagliglivet. De sa det til min mann og mine barn. Utsagn som "dette er bare noe tull, vi har lest så mye galt om psykiatrien i Norge, få henne bort før hun blir helt ødelagt."

Det er slitsomt å måtte sitte og forsvare seg imot sånne mennesker, og det verste er at det påvirker mine nærmeste også. I tillegg har jeg vært veldig ambivalent selv i forhold til behandling da jeg har vært feilbehandlet tidligere.

Jeg fikk ihvertfall høre hva noen andre mennesker faktisk mener om sånne som meg som mottar hjelp fra psykiatrien. Vi burde passe på oss selv i stedet. Psykiske lidelser kureres best ved hjelp av alternative behandlinger som qi gong og trening.

"Medisiner var også noe stort tull. Det er den som ødelegger helsen til mennesker i den moderne verden." Amen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse snakker tydeligvis bare tull.

Du får si det jeg drømmer om å si når noen kommer med idiotiske kommentarer angående sønnen min sin diagnose: "Jeg driter i hva du, helt uten utdannelse og reell erfaring, har å si om dette emnet."

Gjest no name today
Skrevet

Disse snakker tydeligvis bare tull.

Du får si det jeg drømmer om å si når noen kommer med idiotiske kommentarer angående sønnen min sin diagnose: "Jeg driter i hva du, helt uten utdannelse og reell erfaring, har å si om dette emnet."

Angrer faktisk på at jeg ikke sa noe sånt, men det satt andre mennesker der også. Ikke så veldig morsomt å være midtpunket for sin sykdom meg så mange mennesker til stede. Det hadde sikkert blitt verre om jeg hadde vist fram at jeg var lynende forbannet. Jeg greide faktisk å være ganske saklig og behersket, men jeg tror nok jeg hadde hatt det bedre i ettertid om jeg hadde tillat meg selv en "utblåsning?"

Gjest no name today
Skrevet

Huff... må nesten jobbe med noe relatert til psykiatri selv, eller være pasient, for å forstå seg på det...

Slike råd ville vel aldri kommet om jeg hadde hatt et hjerteinfarkt eller noe nei. Sier litt om hva folk vet om det å slite psykisk. Trodde det var mere opplyste mennesker rundt omkring jeg.

Gjest Maniana
Skrevet

Jeg tror folk må motta den hjelpen de mener er best for seg selv,det være seg psykiatri eller alternativ behandling. Hva andre måtte mene skal du ikke bry deg om,mennesker vil alltid ha meninger om ting. Du må gjøre det som er rett for deg.

Skrevet

Hmm.... nei hva svarer man i slike situasjoner?

Det viser ihvertfall at det er stor avstand mellom folk som har hatt erfaring med psykiatrien og de som ikke har det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...