Gå til innhold

Er det jeg som er helt på jordet her eller??


Gjest annonym akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest annonym akkurat nå

Her er saken: Jeg har blitt sammen med en som ikke bor på samme plass som meg.Vi har det kjempefint når vi er sammen og jeg har blitt så glad i han.Har vurdert å flytte dit,men nå blir jeg bare mer og mer forvirra.Han og x`n har veldig god kontakt,har ikke noe imot at de er gode venner men er bare litt forvirra over måten ting blir gjort på.Han har en unge fra før med en annen enn denne ex`n,men denne har vært som en reservemor for dette barnet siden de var i et ganske langt forhold.Men altså,greia er den at hun har ting i leiligheten hans (som var deres før),hun har klær der,ting på badet,og hun bruker å sove over der rett som det er,han sier det er pga ungen.Men hun er der uansett om ungen ikke er der heller.Og sist så jeg til og med at hun har navnet sitt på postkassa også har hun visst egen nøkkel....og det er nesten 3 år siden det ble slutt...Har jeg lov til å reagere?er skikkelig lei meg for dette men tør ikke å si noe.Kjenner folk som de kjenner og alle sier at de er veldig gode venner og var tross alt sammen ganske lenge.men er så dumt å bruke ungen som "unnskyldning" ,som tross alt er ganske stor nå.Hun vet at han har meg og har sagt at hun synes det er veldig hyggelig og han har pratet til henne om meg.Men jeg synes alt er litt sært etter min smak....hvordan ville dere tatt dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig forhold som jeg overhodet ikke ville likt som ny kjæreste.

Egen nøkkel og navn på postkassen og overnattinger?

Tror ikke jeg hadde orket det. Kan du ikke ta det opp med han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke vanlig, og det er ikke du som føler noe "feil" her. Dette er merkelig. Greit å være gode venner, men dette er over streken for hva jeg ville synes var greit.

Etter jeg og eksen skilte lag var det ikke noen overnatting hos hverandre for barnets skyld, og han var tross alt faren. Så han får finne en annen forklaring for at hun skal trenge å overnatte der.

Er det slutt, så fjerner man sine personlige eiendeler (lenge før det har gått 3 år), hvis ikke går de i søpla. Og en fjerner navnet fra postkassa når en person flytter derfra.

Jeg ville ikke vurdert å flytte inn der engang så lenge det er slik. Men jeg vil anbefale deg å snakke med ham om det. Er ikke sikkert han tenker over at det kan plage deg, hvis du ikke selv nevner det. Er sikker bare noe som har vært slik for ham i lang tid og da blir mange "blinde" for hvordan det ser ut fra noen andres ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annonym akkurat nå

Merkelig forhold som jeg overhodet ikke ville likt som ny kjæreste.

Egen nøkkel og navn på postkassen og overnattinger?

Tror ikke jeg hadde orket det. Kan du ikke ta det opp med han?

vet ikke helt hva jeg skal si egentlig...føler meg jo rett og slett som "den andre kvinnen",og at det er deres hjem jeg kommer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke helt hva jeg skal si egentlig...føler meg jo rett og slett som "den andre kvinnen",og at det er deres hjem jeg kommer til.

Sannsynligvis er han og omgivelsene hans så vant med dette at de ikke tenker på det. At det kommer en ny kjæreste i bildet, gjør ikke at de nødvendigvis reflekterer noe mer over det. Det har liksom alltid vært slik, også etter at hun ikke bor der lenger..

Ta en prat med han om dette. Ingen anklager eller mistenksomhet. Kanskje noen av dine venner som har vært på besøk der har reagert? Eller si rett ut at du stusser over at det er så mange ting som er igjen etter eks-kjæresten.

Du kan jo si det du skrev; at du føler som om du kommer inn i deres hjem, ikke hjem til han. Det føles unaturlig.

Hvis han ikke forstår deg, kan du jo spørre hvordan han ville reagert hvis det var din eks det gjaldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt denne fyren et ultimatum - meg eller henne. En eks har man ikke på overnatting bare for å at det er trivelig, ei heller har man vedkommendes ting i huset og på badet og navnet på postkassen. I alle fall ikke etter at man har fått seg ny kjæreste. Høres ikke ut som hun er en eks spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette virvaret av barn, ekser og reservemødre hadde jeg nok følt meg som "en i køen". Det er ingen situasjon jeg hadde ønsket å være i. Jeg hadde i hvert fall tenkt meg veldig godt om før jeg hadde flyttet inn i noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil etterhvert bli veldig overrasket over hans kreativitet når det gjelder uttrykket "for barnets skyld". Uttrykket "for barnets skyld" og poteten har noe til felles; kan brukes til absolutt alt. Uttrykket brukes uavhengig om det gagner barnet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...