Gå til innhold

Zeldox og mat ved inntak

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får i dag fra firmaet (Pfizer) et skriv hvor det står:

"Biotilgjengeligheten økes med opptil 80% når Zeldox tas samtidig med et hovedmåltid. Måltidet bør være på 500 kcal eller mer."

Dette er noe mer (mat) enn det jeg tidligere har lært og brakt videre på DOL. Jeg skriver derfor denne oppdateringen nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerner i himmelen
Skrevet

Så man bør ha et par Gullbrød tilgjengelig da? Takk!

Skrevet

Da vil vel det kanskje si at det er større sjanse for at den virker om jeg prøver den på nytt??

Jeg har prøvd den en gang før, men da hadde jeg spisevegring.. og da funker den vel ikke så godt...

Skrevet

Da vil vel det kanskje si at det er større sjanse for at den virker om jeg prøver den på nytt??

Jeg har prøvd den en gang før, men da hadde jeg spisevegring.. og da funker den vel ikke så godt...

Glemte å skrive at jeg spiser "normalt" nå...

Skrevet

Det er helt klart mulighet for langt bedre virkning nå når du spiser normalt.

Gjest zeldox, meg og spisevegring
Skrevet

Jeg var også satt på den en periode da jeg hadde alvorlig spisevegring.

Måltid eller 500 kcal var ikke et tema i forbindelse med inntak av den tabletten, en osteskive eller et glass melk hadde de fått beskjed om holdt på sykehuset. Måtte taes sammen med litt fett.

Fikk selvfølgelig ikke i meg det.

Merket ingen effekt av medisinen - i den ene eller annen retning, og ingen bivirkninger.

Forstår ikke at de setter anoreksipasienter på en slik medisin dersom så stort matinntak er nødvendig og pasienten ikke klarer å følge det, eller personalet ikke klarer å tvinge. Er man på sonde kommer man seg ikke unna kaloriene dersom man ikke er alene mens man får sonden, men ellers kan man lure unna det meste av mat. Er utrolig hva personalet lar seg lure av, selv på steder spesialisert på anoreksibehandling. Men man blir jo uhyre oppfinnsom. De som selv har hatt anoreksi er vel de som lettest avslører triksene.

Gjest imzedimze
Skrevet

Jeg var også satt på den en periode da jeg hadde alvorlig spisevegring.

Måltid eller 500 kcal var ikke et tema i forbindelse med inntak av den tabletten, en osteskive eller et glass melk hadde de fått beskjed om holdt på sykehuset. Måtte taes sammen med litt fett.

Fikk selvfølgelig ikke i meg det.

Merket ingen effekt av medisinen - i den ene eller annen retning, og ingen bivirkninger.

Forstår ikke at de setter anoreksipasienter på en slik medisin dersom så stort matinntak er nødvendig og pasienten ikke klarer å følge det, eller personalet ikke klarer å tvinge. Er man på sonde kommer man seg ikke unna kaloriene dersom man ikke er alene mens man får sonden, men ellers kan man lure unna det meste av mat. Er utrolig hva personalet lar seg lure av, selv på steder spesialisert på anoreksibehandling. Men man blir jo uhyre oppfinnsom. De som selv har hatt anoreksi er vel de som lettest avslører triksene.

Men de trodde jo faktisk før at en liten skive med brunost var nok ang zeldox, nå som man har fått nye kunnskaper ser de sikkert at det ikke er noe vits i å gi zeldox til personer som ikke vil spise dette store måltidet:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...