Gå til innhold

Influensa i huset?

Gjest Ikke smittet
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke smittet

Sønnen min har de fleste influensasymptom utenom feber. Han har bare hatt 37.7 på det høyeste. Men hoster mye, har følt seg dårlig og har hatt vondt i halsen. Ikke muskelverk.

Jeg fikk telefon fra læreren til junior i går kveld. Hun fortalte at nå er 16 elever i klassen syke, mot bare 2 i forrige uke. Hun vet ikke om alle har svineinfluensa, men mange av dem har hatt høy feber.

Svineinfluensa har inkubasjonstid på to dager. Det passer godt med at hele klassen var på Halloweenparty på lørdag, der ca halvparten av dem overnattet. Min sønn inkludert. Han ble syk på mandag.

Jeg begynner å helle mer og mer til at det er svineinfluensa han har, i mild utgave.

Men det forundrer meg at ingen andre i familien har blitt syke. Vi har bare fulgt vanlig hygieneregler, som hyppig håndvask og at han hoster i papirlommetørkler som kastes fortløpende. Han har ikke blitt isolert på noen måte, og fått like mye klemmer som vanlig, om ikke mer. Datteren min har lyst til å få svineinfluensa (pga diverse diskusjoner på skolen hennes, hun vil vise at hun ikke frykter den) og har nærmest sittet oppå lillebroren sin.

Så jeg lurer på om det at vi ikke er smittet utelukker at han har svineinfluensa, eller det bare er vi andre tre som er immune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''Sønnen min har de fleste influensasymptom utenom feber. Han har bare hatt 37.7 på det høyeste. Men hoster mye, har følt seg dårlig og har hatt vondt i halsen. Ikke muskelverk''

Vanligste synptomer på influensa er høy feber og muskelverk. Hoste og vondt i halsen tyder mer på forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrikke67

I følge legen min er det ikke svineinfluensa uten høy feber, det vil si minst over 38,5. Da ene barnet mitt ble sykt, luftveissymptomer og lav feber, ringte jeg legen og spurte. Han sa at det ikke var svineinfluensa hvis det "bare" var 38,4 i feber...

Selv tenker jeg at vondt i kroppen er en sterk indikasjon på influensa... Ved siden av høy feber....

Hvis INGEN er blitt smittet, tyder dette også på at det ikke er svineinfluensa, mener nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speak

Det kan jo være en vanlig forkjølelse. Dersom det ikke hadde vært influensa-hysteri nå så hadde du kanskje aldri tenkt at det kunne være det i det hele tatt?

Har selv vær hjemme med sykt barn nå. Feber mellom 38 og 39. Sliten, litt vond hals og litt hoste = normal forkjølelse.

Men ettersom de ikke tester, så får vi jo aldri vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke smittet

Det kan jo være en vanlig forkjølelse. Dersom det ikke hadde vært influensa-hysteri nå så hadde du kanskje aldri tenkt at det kunne være det i det hele tatt?

Har selv vær hjemme med sykt barn nå. Feber mellom 38 og 39. Sliten, litt vond hals og litt hoste = normal forkjølelse.

Men ettersom de ikke tester, så får vi jo aldri vite.

Nei, normalt ville jeg ikke tenkt på influensa siden han ikke var fullstendig utslått og ikke hadde muskelsmerter. Men det sies jo at svineinfluensaen normalt er mye mildere enn vanlig influensa.

Dessuten er han ikke snørrete eller tett i nesen. Må man ikke være det for å ha forkjølelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Speak

Nei, normalt ville jeg ikke tenkt på influensa siden han ikke var fullstendig utslått og ikke hadde muskelsmerter. Men det sies jo at svineinfluensaen normalt er mye mildere enn vanlig influensa.

Dessuten er han ikke snørrete eller tett i nesen. Må man ikke være det for å ha forkjølelse?

Tror det finnes mange variasjoner.

Snuppa var tett i nesa en liten stund, men feberen var værst.

Men det er jo så vanskeli gå vite uten å teste. Hører jo om de som har fått påvist influensaen at det er veldig syke. Altså ingen tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gomle

Tegn på influensa er vondt i halsen, hoste, muskelverk, feber og slapphet. Noen blir også litt kvalme og vondt i magen. Det kan godt være at din sønn har influensa. Ellers har en halsbetennelse mange av disse symptomene, mens en forkjølelse inneholder tett nese osv. Hos oss har to barn hatt høy feber og vært syke, mens en hadde lette symptomer med litt feber, men ellers det samme som de andre (vondt i halsen, litt hoste, og litt tung pust). Vi voksne har ikke blitt syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

• Opprett ny...