Gå til innhold

Smertefull hormonspiral


Gjest Lei av å ha det vondt

Anbefalte innlegg

Gjest Lei av å ha det vondt

Hei! For to mnd siden fikk jeg satt inn en hormonspiral. Jeg har tidligere gått på p-piller men mister all sexlyst av alle merker jeg har prøvd så nå var gode råd dyre. Jeg er 25 år gammel og har aldri vært gravid, men fikk ikke signal fra lege eller gyno om at det gjorde noe. For det første, innsettinga var utrolig smertefull, og jeg tåler smerte godt, men det var helt forferdelig. Smerten ga seg ikke, og jeg gikk i nesten to uker med store smerter og knaska Pinex forte og trodde det skulle gå over. Jeg tok til slutt kontakt med gynekolog, og han sjekka at den satt rett og at det ikke var noen cyster der. Han skrev ut antibiotika, og smertene forsvant etter dette. Men det blør. Ikke så mye, men hele tida. Og nå i det siste har det begynt å gjøre vondt igjen, det føles slik som jeg tror fødselsrier kan kjennes ut, hadde aldri så vondt når jeg gikk uten prevensjon og hadde mensen. Så, jeg trenger litt hjelp. Hvor lenge skal det gjøre vondt? og hvor lenge kan jeg forvente at det skal blø? Det ødelegger sexlivet mitt, og det er jo ikke bra. Vil du anbefale meg å ta spiralen ut, og hva slags prevensjon vil du da anbefale til noen som ikke tåler p-piller og kondom er ikke noe verken jeg eller typen liker å bruke. Vil du anbefale p-ring? P-stav? Trenger seriøst råd, for nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville absolutt kontaktet legen igjen. Du skal ikke gå rundt å ha det vondt!

I og med at det ikke er blitt bedre, ville jeg ha fått den fjerna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er litt ømt noen dager er normalt, men ikke slike smerter som du snakker om!

At man blør ganske konstant i små mengder de første 3 mnd er normalt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har hatt vondt i to måneder er det spørs om du bør fortsette. Med hensyn til blødninger kan det fortsette i flere måneder, det er ikke til å forutsi. Jeg synes du skal forsøke p-ring som gir minst hormonpåvirkning. Har du forsøkt Loette? Det er også en mulighet. Cerazette kan du forsøke, og hvis du er fornøyd med den, kan du evt gå over til –staven. Så det skulle være mulig å finne noe som passer deg.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...