Gå til innhold

er psykiatere mer utsatt for psykdom enn andre?


Gjest en av mange ukjente dolere i kveld

Anbefalte innlegg

Gjest en av mange ukjente dolere i kveld

Leser om den saken på militærbasen i usa hvor en psykiater gikk amok med våpen og drepte, var det 13? Og han holdt kurs i stresshåndtering og jobbet med traumebehandling.

Jeg vet man ikke kan generalisere ut fra ett enkelt eksempel, men er psykiatere mer utsatt enn andre for å få psykiske problemer?

Kunne du noen gang tenke deg å gå amok med hagle NHD?:) Er det noe mange psykiatere drømmer om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest solfryd

Psykiatere og psykologer er nok mindre utsatt for psykiatriske problemer enn folk flest. Det henger sammen med at de har god trening med å jobbe med seg selv, og har innarbeidet teknikker for å avdekke "feil" ved seg selv, samt å rette opp disse. Videre er det jo godt utdannede folk, altså velfungerende folk, derav mindre sjanse.

Noe jeg derimot ikke skjønner er hvorfor man hele tiden skal se på slike folk som går amok med våpen som psykiatrisk syke. Det er liksom noe folk automatisk tenker. Hvorfor? Det finnes mer i menneskesinnet enn det psykiatriske - kjærlighet f.eks., det er ikke noe psykiatrisk, men likevel en særdeles sterk kraft i sinnet.

''Det finnes mer i menneskesinnet enn det psykiatriske - kjærlighet f.eks., det er ikke noe psykiatrisk, men likevel en særdeles sterk kraft i sinnet.''

I dette tilfellet måtte det vel være hat og forakt som gjaldt. Har lest at muslimske barn lærer å hate USA (og Israel da) fra de er små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, psykiatee er ikke mer utsatt for psykdom enn andre - heldigvis.

Nei, jeg kunne ikke tenke meg å gå amok med hagle. Jeg har liten sans for hagle, men ser at det kan være for vanskelig å ta en rype i flukt med rifle :-)

Jeg kjenner selvsagt ikke alle psykiateres drømmer, men de jeg har fått innblikk i handler om alt annet enn hagle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...