rose23 3 181 1 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Er innlagt på psykiatrisk på et sykehus som la ned 60-70 plasser og et par avdelinger da kommunene skulle ta over en del av de psykiatriske oppgaven. Nå ligger det en pasient å opptar en av to fellesstuer med en sykehusseng og et skjermbrett fordi det er så fullt her. Kjøkkenet er også gjort om til et rom og det er helg da noen også har permisjon. Hurra, for noen smarte politikere! Enig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det er uverdig med slike forhold. Billigere er det heller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uhygienisk 0 0 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Æsj,håper ikke kjøkkenet er i bruk samtidig med at en pasient bor der? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest overbelegg 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Uff, det hørtes grusomt ut! Når man først er et slikt sted trenger man ihvertfall eget rom. Skjermbrett i en fellesstue må være forferdelig. Det er jo egentlig ikke lov med dobbeltrom heller i psykiatrien, men mange sykehus søker, og får, dispensasjon. De stedene jeg har vært innlagt har ikke pasienter hatt adgang til kjøkkenet i det hele tatt. At en sover der høres merkelig ut- ikke at jeg ikke tror deg altså. Er alle samtalerommene også brukt opp til pasientrom siden de tyr til kjøkken og fellesstue? Når jeg har vært innlagt og det har vært overbelegg har de brukt flere dobbeltrom enn de har hatt dispensasjon for i første omgang - deretter brukt samtalerom. De som har måttet sove på samtalerom har måttet stå opp tidlig og pakke tingene sine vekk hver morgen slik at rommene kunne brukes normalt på dagtid. Jeg er heldig, og har hatt flaks og bare hatt enkeltrom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 3 181 1 Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Æsj,håper ikke kjøkkenet er i bruk samtidig med at en pasient bor der? Det er et treningskjøkken... ikke i bruk. Men det minner nesten om et U-landdssykehus. For ti år siden var det ca. 400 pasienter her, yrende liv med masse aktiviteter og fritidstilbud. Langtidspasienter fikk seg til og med sydenturer. Tilbudet her er en datamaskin, en gammel tv og røykerommet. Var innlagt her da jeg bodde på en ungdomsavdeling for mange år siden. Da arragerte sykehuset Bingokveld, fjellturer, leide inn band som spilte på kafeen, ballspill i den lokale idrettshallen. Nå er det alle nødigste personalet kan tillate seg på grunn av for lite personale og penger, en kjapp biltur på fjellet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym for anledningen 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg var innlagt på en akuttpsykiatrisk post nettopp og der var det pasienter som lå i korridoren... Med skjermbrett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 3 181 1 Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Jeg var innlagt på en akuttpsykiatrisk post nettopp og der var det pasienter som lå i korridoren... Med skjermbrett. Som ikke det er nok, så er det iskaldt her. Flere som går med ytterjakke og lue inne. Har bedt dem få opp varmen flere ganger, men det hjelper ikke selv om det er fem-seks som klager. Så er her en ung mann som går å snørrer og hoster og klager på at han har fått svineinfluensa - noe moren hans har nå. Hjelp. Jeg har astma og nedsatt imunnforsvar. Er redd for å bli smittet :- / 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym for anledningen 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Som ikke det er nok, så er det iskaldt her. Flere som går med ytterjakke og lue inne. Har bedt dem få opp varmen flere ganger, men det hjelper ikke selv om det er fem-seks som klager. Så er her en ung mann som går å snørrer og hoster og klager på at han har fått svineinfluensa - noe moren hans har nå. Hjelp. Jeg har astma og nedsatt imunnforsvar. Er redd for å bli smittet :- / Kan du ikke bli vaksinert da? Astmatikere er en av risikogruppene som kan få vaksine før oss andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 3 181 1 Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Kan du ikke bli vaksinert da? Astmatikere er en av risikogruppene som kan få vaksine før oss andre. Sykehuset fikk ikke vaksiner før over helgen.... For håpe jeg ikke blir smittet til da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.