Gå til innhold

Ekstremt såre slimhinner


Gjest lignende erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest lignende erfaringer?

Er en kvinne på 37 år som tror jeg har kommet i overgangsalderen.

Jeg har begynt å få uregelmessig mens, hetetokter og såre slimhinner nedentil.

Det er så sårt at jeg blør. Hva bør jeg gjøre? Har smurt meg med fuktighetskrem der som har avhjulpet litt, men føler jeg er sår langt innover i skjeden også.

Har for ikke så lenge siden tatt to kurer med Canesten stikkpille og krem i den tro at jeg kanskje hadde sopp.

Til opplysning er jeg ikke seksuelt aktiv for tiden, så det kommer ikke av det...

Har noen hatt det på samme måte? Er det sopp? Er det et symptom på overgangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lignende erfaringer?

Det var da veldig tidlig for overgangsalder. :-(

Føler du deg tørr i øynene og munnen også?

''Føler du deg tørr i øynene og munnen også?''

Nei, ikke egentlig. Utelukker det da overgangen, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lignende erfaringer?

Lavt østrogennivå kan gi tørre slimhinner nedentil. Snakk med legen din, det er både + og - med å bruke østrogen.

Ja, får vel bestille time hos legen. Takk for svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neppe sopp. Du kan jo prøve en hormonfri gel som heter Replens, som fås kjøpt på apoteket. Den smører slimhinnene og skal brukes hver 3. dag (innføringshylse gjør den lett å bruke).

Men uansett bør du oppsøke lege. Dette er uvanlig tidlig hvis det er overgangsalderen som banker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...