Gå til innhold

sko


Gjest fryktelig dyrt?

Anbefalte innlegg

Gjest fryktelig dyrt?

Jeg blir stadig forundret når jeg går i skobutikker. Prisene er så vanvittig høye!

Jeg skjønner at det kan være dyrt med støvletter, men jeg får ikke et par vanlig høst sko eller joggesko som ser noenlunde ok ut , uten at det koster nesten 1000,- kroner! Og ikke for å snakke om pyntesko som ser helt ordinære ut til en kjole. Like mye .

(her er det ikke snakk om spesielle designsko altså)

Hva gjør det at skobransjen stadig øker sine priser når jeg kan få så mange flotte klær billigere enn noen gang tidligere i mange kjedebutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns skoprisene har holdt seg siden jeg var student, jeg. Og det var i starten av 2000-tallet. Jeg var nok mye mer opptatt av priser da og husker at de fleste sko lå på 600-1000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke enig

Kan ikke si jeg kjenner meg helt igjen i det. Økonomisko, skoringen, bianca - kommer ikke på flere i farten, det er jo mange billigkjeder.

Jeg har sett mange joggesko, i sportsbutikker også, til langt under tusenlappen. Prisen henger jo sammen med hva du krever av joggeskoene. Skal du ha noen skikkelige med støtdemping, støtte osv så må du nok opp mot tusenlappen og over, men har du ikke de kravene kan du komme under 500 ihvertfall, om ikke enda lavere.

Høstsko kan jo være så mangt. Tenker du vannavstøtende, gore tex blir det fort dyrt. Men har da sett mye billige høstsko i billigkjedene. Høstsko er ikke for meg èn type sko så kan ikke si jeg helt vet hva du tenker på.

Min erfaring er at du får hva du betaler for (med unntak av salgskupp).

Billige pensko har ofte dårlig lest synes jeg og er vonde å gå med. Går du opp i pris kan jeg klare å gå med relativt høye hæler samtidig som de er gode å gå i.

Billige støvletter med uekte skinn puster ikke, og blir klamme og ekle.

Jeg kjøper nok generelt dyre sko, for erfaringen er at pris og kvalitet henger sammen. Både med tanke på hvor godt de holder seg, hvor gode de er å gå i (spesielt høyhelte sko i ulike varianter), og hvor lenge de varer. Men jeg kjøper så og si aldri til full pris og da blir ikke dyre sko nødvendigvis velidig mye dyrere enn billige til full pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fryktelig dyrt

Kan ikke si jeg kjenner meg helt igjen i det. Økonomisko, skoringen, bianca - kommer ikke på flere i farten, det er jo mange billigkjeder.

Jeg har sett mange joggesko, i sportsbutikker også, til langt under tusenlappen. Prisen henger jo sammen med hva du krever av joggeskoene. Skal du ha noen skikkelige med støtdemping, støtte osv så må du nok opp mot tusenlappen og over, men har du ikke de kravene kan du komme under 500 ihvertfall, om ikke enda lavere.

Høstsko kan jo være så mangt. Tenker du vannavstøtende, gore tex blir det fort dyrt. Men har da sett mye billige høstsko i billigkjedene. Høstsko er ikke for meg èn type sko så kan ikke si jeg helt vet hva du tenker på.

Min erfaring er at du får hva du betaler for (med unntak av salgskupp).

Billige pensko har ofte dårlig lest synes jeg og er vonde å gå med. Går du opp i pris kan jeg klare å gå med relativt høye hæler samtidig som de er gode å gå i.

Billige støvletter med uekte skinn puster ikke, og blir klamme og ekle.

Jeg kjøper nok generelt dyre sko, for erfaringen er at pris og kvalitet henger sammen. Både med tanke på hvor godt de holder seg, hvor gode de er å gå i (spesielt høyhelte sko i ulike varianter), og hvor lenge de varer. Men jeg kjøper så og si aldri til full pris og da blir ikke dyre sko nødvendigvis velidig mye dyrere enn billige til full pris.

Økonomisko har jeg dårlig erfaring med. Sko derfra får jeg som regel vondt i føttene av etter bruk. Sportsbutikker har mye av innesko nå og ikke så mye joggesko for utebruk på tilbud. De tilbudene kommer jo mest på våren sant?

Men de andre kjedene har ikke billige sko. Jeg har nettopp vært på runden til de fleste og finner ikke sko som koster under 600,- , heller oppimot tusen lappen for øyeblikket.

Selvsagt kan man gå på salg og det gjør jeg ofte. Men akkurat nå har jeg bruk for sko og kan ikke vente til januar.

Hadde jeg bare hatt meg selv å kjøpe til, men det er det jo ikke. Når man har 3 barn i tillegg som det koster like mye å kjøpe sko til som voksne så blir skobudsjettet altfor dyrt. Og det kan jo ikke bare gjelde meg som reagerer på skoprisene????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke enig

Økonomisko har jeg dårlig erfaring med. Sko derfra får jeg som regel vondt i føttene av etter bruk. Sportsbutikker har mye av innesko nå og ikke så mye joggesko for utebruk på tilbud. De tilbudene kommer jo mest på våren sant?

Men de andre kjedene har ikke billige sko. Jeg har nettopp vært på runden til de fleste og finner ikke sko som koster under 600,- , heller oppimot tusen lappen for øyeblikket.

Selvsagt kan man gå på salg og det gjør jeg ofte. Men akkurat nå har jeg bruk for sko og kan ikke vente til januar.

Hadde jeg bare hatt meg selv å kjøpe til, men det er det jo ikke. Når man har 3 barn i tillegg som det koster like mye å kjøpe sko til som voksne så blir skobudsjettet altfor dyrt. Og det kan jo ikke bare gjelde meg som reagerer på skoprisene????

Tilbudene er selvfølgelig sesongavhengig. Det som trengs nå er ikke det som er på salg. Å kjøpe tidløse sko på slutten av sesongen til bruk for neste sesong er min skokjøpregel.

Det er ikke så mange ukene siden jeg tittet på sko. Må lett opp i 600 er enig i det, men jeg fant mange billigere også. Uten at jeg kjøpte noe, for det hadde jeg ikke penger til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din sko har da massevis av billige sko. Økonomisko også. Jeg finner aldri noe der som er godt på foten, men det er en annen sak. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Økonomisko har jeg dårlig erfaring med. Sko derfra får jeg som regel vondt i føttene av etter bruk. Sportsbutikker har mye av innesko nå og ikke så mye joggesko for utebruk på tilbud. De tilbudene kommer jo mest på våren sant?

Men de andre kjedene har ikke billige sko. Jeg har nettopp vært på runden til de fleste og finner ikke sko som koster under 600,- , heller oppimot tusen lappen for øyeblikket.

Selvsagt kan man gå på salg og det gjør jeg ofte. Men akkurat nå har jeg bruk for sko og kan ikke vente til januar.

Hadde jeg bare hatt meg selv å kjøpe til, men det er det jo ikke. Når man har 3 barn i tillegg som det koster like mye å kjøpe sko til som voksne så blir skobudsjettet altfor dyrt. Og det kan jo ikke bare gjelde meg som reagerer på skoprisene????

''Når man har 3 barn i tillegg som det koster like mye å kjøpe sko til som voksne så blir skobudsjettet altfor dyrt. Og det kan jo ikke bare gjelde meg som reagerer på skoprisene????''

Du har helt rett. Kjøpte vinterstøvletter til jentungen for to uker siden, 90,-, for to dager siden revnet den ene. :o( Fikk pengene tilbake uten problemer da og kjøpte et par andre til 350,-, blir spennende å se hvor lenge de varer. Jentungen syntes de var kjempegode på foten i alle fall. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din sko har da massevis av billige sko. Økonomisko også. Jeg finner aldri noe der som er godt på foten, men det er en annen sak. :o)

Og jeg går ikke en gang inn i slike skobutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg går ikke en gang inn i slike skobutikker.

*Hehe* Økonomisko og Din sko går jeg også forbi egentlig, men i dag var vi nødt og Snuppa fant et par støvletter på Din sko som hun syntes var kjempegode på foten, så da så. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din sko har da massevis av billige sko. Økonomisko også. Jeg finner aldri noe der som er godt på foten, men det er en annen sak. :o)

Det hjelper jo ikke å kjøpe billige sko i disse butikkene, en må jo bare kjøpe tre ganger flere sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper jo ikke å kjøpe billige sko i disse butikkene, en må jo bare kjøpe tre ganger flere sko!

''Det hjelper jo ikke å kjøpe billige sko i disse butikkene, en må jo bare kjøpe tre ganger flere sko!''

Ikke nødvendigvis. Vi kjøpte et par vinterstøvletter til jentungen for 2 uker siden på Falkanger, de kostet 899,-. Etter 12 dager revnet den ene i sømmen... Fikk ikke byttet dem i den butikken for de hadde ikke noe igjen i hennes størrelser og jeg hadde ikke anledning til å kjøre på den andre siden av byen.

Endte derfor opp på Din sko hvor vi kjøte et par støvletter til 349,-, blir spennende å se hvor lenge de varer. Har også kjøpt cherrox (himmel og hav så mange grusomme cherrox-typer det er i år!) ettersom de nye støvlettene ikke er vanntette, og de to parene ble 251,- rimeligere enn det ene paret som viste seg å være elendig sydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din sko har da massevis av billige sko. Økonomisko også. Jeg finner aldri noe der som er godt på foten, men det er en annen sak. :o)

Jeg har gitt opp å handle på Økonomisko.

Greit det er billig, men jeg finner ikke gode sko der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gitt opp å handle på Økonomisko.

Greit det er billig, men jeg finner ikke gode sko der.

Jeg handler heller ikke der. :o) Poenget var bare at det finnes billigere sko, men skal man ha gode sko så må man faktisk regne med å betale en god del for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja helt enig. Betalte i dag 2500 for to par vintersko til barna. De har så store føtter nå at de må ha voksenstørrelse og det koster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg. Du får evt være flinkere å handle på slutten av sesongen, eller følge godt med på salg. Kanskje du kan bestille også, fra Ellos eller LaRedoute? Jeg planlegger å kjøpe sko i Sverige. Blir litt billigere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...