Gå til innhold

Kollega irritert fordi jeg kommer på jobb


Gjest qazt

Anbefalte innlegg

Jeg har en syk partner hjemme.

Hun har antagelig fått svineinfluensa, med feber og vondt i halsen. Legen hennes sykmelde henne for en uke. Hun bruker nå Tamiflu, og er på bedringens vei. Hun ble syk for tre dager siden.

Jeg er ikke syk. Jeg hadde influensaliknende symtomer for en måned siden, og da var jeg hjemme fra jobben en uke.

Jeg går på jobb som vanlig, men en kollega av meg blir irritert da jeg forteller at samboeren min er syk.

Kollegaen mener at jeg burde holdt meg hjemme selv.

Kollegaen tilhører risikogruppa ifølge henne selv.

Ærlig talt, hva syns dere? Skal JEG være borte fra jobb fordi damen min er syk, mens jeg er frisk selv? Skal hele samfunnet stoppe opp?

Jeg er ikke det minste forkjølet eler noe, og jeg sa til min kollega at det er ikke bare min dame som har influensa her i dette landet. Smitte kan du få overalt, på butikken, gjennom naboen, dørhåndtaket på do.

Men min kollega var synlig irritert på meg. Jeg skjønner virkelig ingenting jeg altså. Jeg syns det grenser til hysteri nå.

Hva syns dere??

Jeg og kollegen jobber ikke sammen, men vi bruker samme tastatur og tlf. (Sentralbord) Så jeg bare avløste vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her synes jeg hun selv, altså din kollega, skulle holde seg hjemme om hun er en virkelig risikogruppe og frykter å bli smittet på jobb. Mange av oss er nok smittebærere uten at vi er klar over det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ino1365381263

Jeg har hatt syk ektefelle eller barn de siste 6 ukene mer eller mindre sammenhengende..... jeg selv er helt frisk, har ikke følt meg syk en eneste dag.... hvis jeg og andre i tilsvarenede situasjon skulle være hjemme hele denne perioden ville det ikke blitt mange på jobb om dagen....

Nei så lenge du er frisk må du kunne gå på jobb. Din kollega må nok bare finne seg i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt urimelig fra din kollegas side. Friske folk kan da ikke holde seg hjemme selv om de har syke mennesker i sin omgangskrets. Hvis hun nå er i denne risikosonen så bør hun vel ha fått vaksinen nå? Hvis ikke så får det være opp til henne om _hun_ skal holde seg hjemme fra jobben, ikke du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan rengjøre tastatur, tlf. etc., med sprit før du overlater det til din kollega?

Det kan hun gjøre selv.... hysteriet tar jo helt overhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter jo ikke om man skal være hjemme 1 uke fordi noen man bor sammen med er syke. Da blir man jo potensielt hjemme hele tiden da...

Drit i kollegaen, og kos deg på jobb. God bedring til hun som er hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest best wishes

Her synes jeg helt klart at det er hun som er hysterisk. Hun kan ikke forvente at alle som muligens kan bli smittet skal holde seg hjemme for hennes skyld. Hun må ta de forholdsreglene hun trenger, eventuelt gå med munnbind, vaske hendene ofte osv. Hvorfor har ikke hun tatt vaksine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er i risikogruppen er det heller hun som må holde seg hjemme og unngå all kontakt med mennesker da. De som er friske har ingen grunn til å få sykedager fordi de kanskje kan bære med seg smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ingen rett til å holde deg hjemme på dette grunnlaget, så kollegaen din kan ikke surmule av den grunn. Du får fortelle henne hvordan reglene er, og si at du er ekstremt nøye med hygienen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...