Gå til innhold

Hva er en ekstremmuslim i dine øyne?


Gjest antiantianti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest anti-ekstremisme

i mine øyne er en ekstrem-muslim en muslim som ikke ønsker å håndhilse på kvinner, og personer som mener at islamske lover står over landets lover. Samt de som går til terrorangrep for å fremme religionens sak. Men for all del. Disse finnes i alle leire og ikke bare i islam. Vi har visse kristne grupperinger her i landet også som ikke er helt på nett med samfunnsutviklingen forøvrig.

Har mye å gjøre med mennesker fra alle kanter av verden, og alle religioner, i forbindelse med mitt arbeid, og må si at de aller, aller fleste er veldig hyggelige mennesker og ikke ekstreme i noen som helst henseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne krysser en religiøs person grensa til å være ekstrem idet h*n mener at religionen gir rett til å bestemme over andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

I mine øyne krysser en religiøs person grensa til å være ekstrem idet h*n mener at religionen gir rett til å bestemme over andre mennesker.

Da er jeg redd for at de fleste muslimer må regnes som ekstreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anti-ekstremisme

Da er jeg redd for at de fleste muslimer må regnes som ekstreme.

hvilket forteller meg at du ike kjenner mange muslimer, men kun baserer deg på fordommer og medias fremstilling av enkeltsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

hvilket forteller meg at du ike kjenner mange muslimer, men kun baserer deg på fordommer og medias fremstilling av enkeltsaker.

Det baserer jeg på at de fleste (dog ikke alle) muslimer ønsker et Sharia-styrt samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Reisesyke

hvilket forteller meg at du ike kjenner mange muslimer, men kun baserer deg på fordommer og medias fremstilling av enkeltsaker.

Hvor mange muslimer kjenner du? Hvordan kan du vite at de er ærlige mot deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anti-ekstremisme

Det baserer jeg på at de fleste (dog ikke alle) muslimer ønsker et Sharia-styrt samfunn.

Og på hvilket grunnlag bygger du disse antagelsene?

Ingen av de muslimer jeg kjenner vil ha et sharia-styrt samfunn. Tross alt er det det mange av dem har rømt i fra......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Og på hvilket grunnlag bygger du disse antagelsene?

Ingen av de muslimer jeg kjenner vil ha et sharia-styrt samfunn. Tross alt er det det mange av dem har rømt i fra......

''Og på hvilket grunnlag bygger du disse antagelsene?''

På grunnlag av de muslimer jeg kjenner. Og på grunnlag av diverse islamske nettsteder, eg. www.islam.no/forum

Sharia-domstoler er bla.a innført i Storbritannia. Og flere land følger nok etter. Og det stopper neppe her.

''Tross alt er det det mange av dem har rømt i fra......''

De eksisterende Sharia-styrte land praktiserer ikke Sharia på riktig måte, må vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Og på hvilket grunnlag bygger du disse antagelsene?

Ingen av de muslimer jeg kjenner vil ha et sharia-styrt samfunn. Tross alt er det det mange av dem har rømt i fra......

Hvordan vet du at de muslimene du kjenner snakker sant? En muslim blir æret for å lyve til hedninger (ikke-muslimer). Vi er som hunder i deres øyne, og hunder er urent for alle muslimer.

Selv om de er flyktninger i Norge, så betyr ikke det at de hater sitt fedreland, de fleste gjør ikke det. De øsnker muligens et mildere styresett, men de vil aldri oppgi å være muslimer.

Ekstreme kristne, som dømmer etter GT eller dreper leger fordi de utfører abort, er ikke annet enn maktsyke, dømmende mennesker:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anti-ekstremisme

Hvordan vet du at de muslimene du kjenner snakker sant? En muslim blir æret for å lyve til hedninger (ikke-muslimer). Vi er som hunder i deres øyne, og hunder er urent for alle muslimer.

Selv om de er flyktninger i Norge, så betyr ikke det at de hater sitt fedreland, de fleste gjør ikke det. De øsnker muligens et mildere styresett, men de vil aldri oppgi å være muslimer.

Ekstreme kristne, som dømmer etter GT eller dreper leger fordi de utfører abort, er ikke annet enn maktsyke, dømmende mennesker:(

''Hvordan vet du at de muslimene du kjenner snakker sant? En muslim blir æret for å lyve til hedninger (ikke-muslimer). Vi er som hunder i deres øyne, og hunder er urent for alle muslimer.''

Jeg skal altså automatisk gå ut i fra at mine muslimske venner som komme uoppfordret på besøk, drikker av min kaffe og spiser av mine kaker, sitter og lyver til meg? Og det gang på gang? Som sagt, jeg kjenner mange både privat og gjennom jobben, og jeg har sjelden opplevd at noen har løyet til meg. Men selvfølgelig har det skjedd. Norske kristne mennesker har også løyet til meg, men det teller kanskje ikke?

''Selv om de er flyktninger i Norge, så betyr ikke det at de hater sitt fedreland, de fleste gjør ikke det. De øsnker muligens et mildere styresett, men de vil aldri oppgi å være muslimer.''

Jeg har da vel ikke påstått at de hater sitt fødeland. Jeg sier at mange av dem har rømt fra landet sitt, fordi de ikke kunne leve der. Nettopp pga sharia-lovgivningen. Og man kan da fremdeles være muslim og mene at sharia-lovgivnngen i sin ytterste konsekvens er gal.

''Ekstreme kristne, som dømmer etter GT eller dreper leger fordi de utfører abort, er ikke annet enn maktsyke, dømmende mennesker:(''

Der er jeg faktisk helt enig med deg. Selv om man er imot en sak er det ikke dermed tillatt å bruke "alle" midler for å stoppe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Hvordan vet du at de muslimene du kjenner snakker sant? En muslim blir æret for å lyve til hedninger (ikke-muslimer). Vi er som hunder i deres øyne, og hunder er urent for alle muslimer.''

Jeg skal altså automatisk gå ut i fra at mine muslimske venner som komme uoppfordret på besøk, drikker av min kaffe og spiser av mine kaker, sitter og lyver til meg? Og det gang på gang? Som sagt, jeg kjenner mange både privat og gjennom jobben, og jeg har sjelden opplevd at noen har løyet til meg. Men selvfølgelig har det skjedd. Norske kristne mennesker har også løyet til meg, men det teller kanskje ikke?

''Selv om de er flyktninger i Norge, så betyr ikke det at de hater sitt fedreland, de fleste gjør ikke det. De øsnker muligens et mildere styresett, men de vil aldri oppgi å være muslimer.''

Jeg har da vel ikke påstått at de hater sitt fødeland. Jeg sier at mange av dem har rømt fra landet sitt, fordi de ikke kunne leve der. Nettopp pga sharia-lovgivningen. Og man kan da fremdeles være muslim og mene at sharia-lovgivnngen i sin ytterste konsekvens er gal.

''Ekstreme kristne, som dømmer etter GT eller dreper leger fordi de utfører abort, er ikke annet enn maktsyke, dømmende mennesker:(''

Der er jeg faktisk helt enig med deg. Selv om man er imot en sak er det ikke dermed tillatt å bruke "alle" midler for å stoppe det.

''Jeg skal altså automatisk gå ut i fra at mine muslimske venner som komme uoppfordret på besøk, drikker av min kaffe og spiser av mine kaker, sitter og lyver til meg? Og det gang på gang? Som sagt, jeg kjenner mange både privat og gjennom jobben, og jeg har sjelden opplevd at noen har løyet til meg. Men selvfølgelig har det skjedd. Norske kristne mennesker har også løyet til meg, men det teller kanskje ikke?''

Vil tro de er like ærlige i hverdagssaker som andre er, men når det gjelder religion, er saken en helt annen. Husk at disse er indoktrinert fra fødselen av, som muslimer...De har levd så skjermet fra vestens liv, og _alt_ de har hørt om oss er negativt.

''Og man kan da fremdeles være muslim og mene at sharia-lovgivnngen i sin ytterste konsekvens er gal.''

Absolutt! Men, man er naiv, om en ser på det som om de er enige i vårt demokrati, ytringsfriheten og likestilling. I følge Koranen, er det en absolutt umulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og på hvilket grunnlag bygger du disse antagelsene?

Ingen av de muslimer jeg kjenner vil ha et sharia-styrt samfunn. Tross alt er det det mange av dem har rømt i fra......

Har du lest inne på desi.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekstremmuslim ber alltid fem ganger om dagen, bruker niqab eller burka og holder seg kun til "sine egne".

En muslimsk ekstremist er villig til å begå terrorhandlinger for å kjempe for sin sak.

Jeg skiller altså på ekstremmuslimer og ekstremister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når oppstod egentlig ordet "ekstremmuslim"? Har aldri hørt det før.

En ekstremist, uavhengig av religion, er i mine øyne et menneske som er villig til å bryte gjeldene lover eller normer i samfunnet for å fronte sitt syn.

Jeg mener ekstremisme er usunt, uanett hvilken form det er i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...