Gå til innhold

når skal arma mi bli bra egentlig?


Gjest kåtegutterkanhenge seg

Anbefalte innlegg

Gjest kåtegutterkanhenge seg

Juli i år var jeg på fylla i syden, og det endte dårlig, en fyr jeg drakk med misforsto totalt og trodde jeg ville ligge med han. Så han kom inn på rommet der jeg lå og prøvde sove og for liksom å få meg med, vekke me, så han fikk sex, så reiv han i arma mi og det var fryktelig vondt. Klarte nesten ikke løfte den dagen etter.

Nå flere måneder etterpå er det fremdeles litt vondt, om jeg løfter den høyt nok opp.

hva er galt med den??? når skal den bli bra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Totalt umulig å vite uten en undersøkelse eller nærmere forklaring på hva som skjedde, hvordan den er nå, hvor smertene sitter og hvilken type smerte det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåtegutterkanhenge seg

Totalt umulig å vite uten en undersøkelse eller nærmere forklaring på hva som skjedde, hvordan den er nå, hvor smertene sitter og hvilken type smerte det er.

Det som skjedde var at jeg lå i senga mi og prøvde sove i fred, så tok gutten tak i arma mi og reiv den oppover eller bortover.

Det var en rivende smerte inni arma, ganske langt opp, nesten ved deltamuskelen. Det leddet før skulderleddet. En rivende smerte som kom når jeg løftet armen høyt, for å f.eks kle på meg, dra på meg en topp eller børste håret.

Nå plager den meg ikke i det daglige, men kjenner det "river" der om jeg løfter armen høyt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåtegutterkanhenge seg

Det som skjedde var at jeg lå i senga mi og prøvde sove i fred, så tok gutten tak i arma mi og reiv den oppover eller bortover.

Det var en rivende smerte inni arma, ganske langt opp, nesten ved deltamuskelen. Det leddet før skulderleddet. En rivende smerte som kom når jeg løftet armen høyt, for å f.eks kle på meg, dra på meg en topp eller børste håret.

Nå plager den meg ikke i det daglige, men kjenner det "river" der om jeg løfter armen høyt nok.

eller det er vel ikke noe direkte ledd der, nedenfor deltamuskelen mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjedde var at jeg lå i senga mi og prøvde sove i fred, så tok gutten tak i arma mi og reiv den oppover eller bortover.

Det var en rivende smerte inni arma, ganske langt opp, nesten ved deltamuskelen. Det leddet før skulderleddet. En rivende smerte som kom når jeg løftet armen høyt, for å f.eks kle på meg, dra på meg en topp eller børste håret.

Nå plager den meg ikke i det daglige, men kjenner det "river" der om jeg løfter armen høyt nok.

Med mindre du mener albuen, så tror jeg du mener skulderleddet ;-)

Det kan høres ut som om en subluksasjon, dvs at leddet ble strukket vel drøyt, uten at det kom helt ut av ledd. Muskler, sener og bånd blir da strukket og noen fibre kan også ha røket. Om det er stikkende og skarp smerte i bestemte stillinger av leddet høres det ut som om noe kommer i klem.

Om det blir stadig bedre ville jeg bare brukt tiden og skånet skulderen for f.eks intens styrketrening og sterk belastning i nettopp de stillingene som gjør vondt.

Er det like plagsomt etter en tid ville jeg oppsøkt lege for behandling.

Festlig nick, forresten c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller det er vel ikke noe direkte ledd der, nedenfor deltamuskelen mener jeg

Så det er i muskelen du har vondt, ikke i selve skulderleddet?

Om det er det vil jeg tro at det rett og slett er snakk om en betennelsesreaksjon og at det kanskje har røket noen muskelfibre ved senefestet. Hold deg innen smertegrensen og ta tiden til hjelp vil jeg si da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...