Gjest efexora 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg skal ha en operasjon. Det jeg faktisk gruer meg mest til er tarmtømmingen. Jeg brekker meg bare jeg tenker på Phospheral. Er det noe alternativ på sykehuset mon tro? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 27 424 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvilken operasjon skal du gjennom? Kan klyster være et alternativ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efexora 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvilken operasjon skal du gjennom? Kan klyster være et alternativ? Skal ha en tarmoperasjon, og da må tarmen være tømt. et klux er nok ikke nok. Hva gjør de med barn eller eldre som ikke klarer å svelge denne drikken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla 1 162 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvis du skal "tømmes" såpass mye så er det som regel laxabon som er alternativet. Phosphoral er i såmåte bedre da det er mindre mengde som på drikkes. Laxabon må du ofte drikke 2-3 liter av før det blir bra. Og det smaker jo rett sjøvann. Urk ikke godt. Regner med du har sjekket og vet at det er phosporal som brukes for den operasjonen du skal gjennom, vet noen sykehus opererer uten tømming på noen tarmoperasjoner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest efexora 0 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Hvis du skal "tømmes" såpass mye så er det som regel laxabon som er alternativet. Phosphoral er i såmåte bedre da det er mindre mengde som på drikkes. Laxabon må du ofte drikke 2-3 liter av før det blir bra. Og det smaker jo rett sjøvann. Urk ikke godt. Regner med du har sjekket og vet at det er phosporal som brukes for den operasjonen du skal gjennom, vet noen sykehus opererer uten tømming på noen tarmoperasjoner. ''vet noen sykehus opererer uten tømming på noen tarmoperasjoner. '' Hvorfor i all verden gjør de det? Skulle tro det bare ble griseri. Eller er det akuttoperasjoner de snakker om? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla 1 162 0 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 ''vet noen sykehus opererer uten tømming på noen tarmoperasjoner. '' Hvorfor i all verden gjør de det? Skulle tro det bare ble griseri. Eller er det akuttoperasjoner de snakker om? Hvis de blir operert og behandlet etter ERAS prinsippet, (søk ERAS operasjon på Google) trengs ikke tømming, og poenget er å få i seg mest mulig energi før og rett etter operasjonen. Gjelder flere typer operasjoner, ikke bare tarm. De har mange steder ført til langt kortere liggetid og plager etter operasjonene. Vet ikke hvor utbredt dette er rundt om i landet da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 27 424 0 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Skal ha en tarmoperasjon, og da må tarmen være tømt. et klux er nok ikke nok. Hva gjør de med barn eller eldre som ikke klarer å svelge denne drikken? Jeg vet ikke. Kanskje du kan ringe og snakke med sykehusavdelingen, alternativt kirurgen. Kanskje det finnes alternativer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.