Gå til innhold

kan jeg få noe annet en Phospheral på sykehuset?


Gjest efexora

Anbefalte innlegg

Gjest efexora

Jeg skal ha en operasjon. Det jeg faktisk gruer meg mest til er tarmtømmingen. Jeg brekker meg bare jeg tenker på Phospheral. Er det noe alternativ på sykehuset mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest efexora

Hvilken operasjon skal du gjennom? Kan klyster være et alternativ?

Skal ha en tarmoperasjon, og da må tarmen være tømt. et klux er nok ikke nok.

Hva gjør de med barn eller eldre som ikke klarer å svelge denne drikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal "tømmes" såpass mye så er det som regel laxabon som er alternativet. Phosphoral er i såmåte bedre da det er mindre mengde som på drikkes. Laxabon må du ofte drikke 2-3 liter av før det blir bra. Og det smaker jo rett sjøvann. Urk ikke godt.

Regner med du har sjekket og vet at det er phosporal som brukes for den operasjonen du skal gjennom, vet noen sykehus opererer uten tømming på noen tarmoperasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest efexora

Hvis du skal "tømmes" såpass mye så er det som regel laxabon som er alternativet. Phosphoral er i såmåte bedre da det er mindre mengde som på drikkes. Laxabon må du ofte drikke 2-3 liter av før det blir bra. Og det smaker jo rett sjøvann. Urk ikke godt.

Regner med du har sjekket og vet at det er phosporal som brukes for den operasjonen du skal gjennom, vet noen sykehus opererer uten tømming på noen tarmoperasjoner.

''vet noen sykehus opererer uten tømming på noen tarmoperasjoner.

''

Hvorfor i all verden gjør de det? Skulle tro det bare ble griseri. Eller er det akuttoperasjoner de snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''vet noen sykehus opererer uten tømming på noen tarmoperasjoner.

''

Hvorfor i all verden gjør de det? Skulle tro det bare ble griseri. Eller er det akuttoperasjoner de snakker om?

Hvis de blir operert og behandlet etter ERAS prinsippet, (søk ERAS operasjon på Google) trengs ikke tømming, og poenget er å få i seg mest mulig energi før og rett etter operasjonen. Gjelder flere typer operasjoner, ikke bare tarm. De har mange steder ført til langt kortere liggetid og plager etter operasjonene. Vet ikke hvor utbredt dette er rundt om i landet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ha en tarmoperasjon, og da må tarmen være tømt. et klux er nok ikke nok.

Hva gjør de med barn eller eldre som ikke klarer å svelge denne drikken?

Jeg vet ikke. Kanskje du kan ringe og snakke med sykehusavdelingen, alternativt kirurgen. Kanskje det finnes alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...