Gå til innhold

Bunad om vinteren


Gjest tralalalaum

Anbefalte innlegg

Gjest tralalalaum

Skal i barnedåp snart og tenkte bruke bunaden. På 17-mai pleier jeg å bruke bunadsko, men på denne årstiden blir det innmari upraktisk, og jeg kan jo ikke bruke de samme skoene inne og ute. Er det "godkjent" å bruke f.eks sorte støvletter til utendørs og ta med innesko? Hva med f.eks ullkåpe/jakke utenpå bunaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Nå er ikke jeg noen bunadsspesialist, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være helt fint med sorte støvletter til bunad!

Ytterplagg blir jo med en gang litt vanskeligere, men er det kaldt, får man vel bare ta vinterkåpen utenpå. Men man bør vel forsøke å unngå boblejakken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gå endel utendørs er vel svarte støvletter ok. Hvis du ikke må gå veldig lange avstander ville jeg brukt bunadsskoene. Dere kjører vel nesten til dør på kirka og til selskapet? I bilen kan du alltids ha en nøytral jakke/kåpe, men ikke etter at du er kommet inn døra iallefall. Selv har jeg cape og det holder den verste kulden ute. Utrolig deilig, også fordi det somregel er kaldt og surt på 17. Mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også i barnedåp snart og skal ha på bunad.

Kjører så godt som fra dør til dør til og fra kirken så har tenkt å ha på bunadsko. Tørker av dem da jeg kommer fram til selskapet. Skal være fadder og stå oppe ved døpefontenen så vil ha bunadskoene på.

Har en svart cape jeg tar over om det blir for kaldt. En vinterkåpe går vel bra om den ikke er for fargesprakende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg noen bunadsspesialist, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være helt fint med sorte støvletter til bunad!

Ytterplagg blir jo med en gang litt vanskeligere, men er det kaldt, får man vel bare ta vinterkåpen utenpå. Men man bør vel forsøke å unngå boblejakken :-)

På husfliden selger dem faktisk snørestøvletter / skoletter til bunad ..

Så sorte støvletter kan du bruke ja , men skal du ha kåpe utenpå hadde jeg valgt ei sort ei , eller om du har mulighet til å låne deg en cape ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er det "godkjent" å bruke f.eks sorte støvletter til utendørs og ta med innesko? Hva med f.eks ullkåpe/jakke utenpå bunaden?''

Jeg var i et vinterbryllup en gang der det var 25 kuldegrader ute og masse snø. I krika hadde jeg selvsagt på meg pene, svarte støvletter, og så byttet jeg til bunadssko da vi ankom selskapslokalet.

jeg hadde også en pen kåpe utenpå, men tok den av meg da jeg var inne i kirka, da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...