Gå til innhold

Sage material inne?


Gjest sjøstjerna

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Er det greit, synes du? I stua? Eller i bod? Eller ute?

Gjelder dette uansett bruk av vanlig håndsag eller bruk av noen sånne elektriske sager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elektriske sager er ikke spesielt lurt å bruke inne i stua dersom stua er møblert og i bruk - det blir noe aldeles vanvittig med støv av dem!!! Men en kjapp kutting av noen lister med håndsag er jo ikke noe problem på stua da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Elektriske sager er ikke spesielt lurt å bruke inne i stua dersom stua er møblert og i bruk - det blir noe aldeles vanvittig med støv av dem!!! Men en kjapp kutting av noen lister med håndsag er jo ikke noe problem på stua da.

Hvor pleier dere å sage?

Ja, jeg vet det blir støv. :-) Og det er ikke jeg som vil sage inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mannen min begynt å sage inne, så hadde jeg tilta ;)

I garasjen er det helt greit. Der er det han som må rydde opp etter seg ;) Han sager også ute på gårdsplassen, men er et styr å spyle bort sagflisene etterpå :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Hadde mannen min begynt å sage inne, så hadde jeg tilta ;)

I garasjen er det helt greit. Der er det han som må rydde opp etter seg ;) Han sager også ute på gårdsplassen, men er et styr å spyle bort sagflisene etterpå :-/

Jeg vil også helst ha all saging til å foregå utendørs - eller i garasjen- eller i kjellerboder.

Og så lurte jeg på om jeg var sær eller vanskelig som helst vil det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt det er mulig, bør saging med elektrisk sag foregå utendørs! Kan være problematisk dersom man bor i leilighet i 4. etg og ikke har balkong... Da må man evt. sage innendørs og finne seg i en omfattende støvfjerning etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også helst ha all saging til å foregå utendørs - eller i garasjen- eller i kjellerboder.

Og så lurte jeg på om jeg var sær eller vanskelig som helst vil det....

I så fall er også jeg sær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannen min snekkererer, så får han bruke håndsaga hvor han vil i huset. Da passer han/jeg på å ha kost/støvbrett/støvsuger i nærheten, slik at vi kan ta unna etterhvert. Ofte jeg som tar unna og rydder bort kapp etterhvert. Noe arbeidsfordeling må man ha, og jeg er elendig med saga i fhd til han.

Den elektriske kappsaga bruker han bare i grovarbeidsrommet i kjelleren, evt i garasjen. Så framt det er mulig å sage så nært byggestedet som han kan, så gjør han selvsagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Såfremt det er mulig, bør saging med elektrisk sag foregå utendørs! Kan være problematisk dersom man bor i leilighet i 4. etg og ikke har balkong... Da må man evt. sage innendørs og finne seg i en omfattende støvfjerning etterpå.

Inklusiv rengjøring av alle sagflis-nedstøvede kaffekopper inne i lukkede skap, og støvsuging av de "rene" klærne i skapet. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Inklusiv rengjøring av alle sagflis-nedstøvede kaffekopper inne i lukkede skap, og støvsuging av de "rene" klærne i skapet. ;-)

Må æ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inklusiv rengjøring av alle sagflis-nedstøvede kaffekopper inne i lukkede skap, og støvsuging av de "rene" klærne i skapet. ;-)

Jepp:-) Det er en dritt-jobb av dimensjoner å gjøre rent etter mye bruk av f.eks. sirkelsag innendørs... Og når du tror du er ferdig, så oppdager du et nytt sted med støv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He - he - husker da vi leide deler av et kårhus i studietida. Vi skulle snekre oss bokhyller - og det var surt og kaldt ute, så vi saget likegodt all materialen i rommet der vi leide (med vegg-til-veggteppe).

Oioioi så sinna vertinna ble da hun oppdaget det!!!!!! Vi ble husjet på dør (den dagen altså) og måtte sage resten ute.

Men jeg må innrømme at det tok laaaaaang tid før all sagestøv var borte fra teppet....

Nå for tida foretrekker jeg at saging foregår ute eller i garasjen!

(så vertinna var nok i sin fulle rett... !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

He - he - husker da vi leide deler av et kårhus i studietida. Vi skulle snekre oss bokhyller - og det var surt og kaldt ute, så vi saget likegodt all materialen i rommet der vi leide (med vegg-til-veggteppe).

Oioioi så sinna vertinna ble da hun oppdaget det!!!!!! Vi ble husjet på dør (den dagen altså) og måtte sage resten ute.

Men jeg må innrømme at det tok laaaaaang tid før all sagestøv var borte fra teppet....

Nå for tida foretrekker jeg at saging foregår ute eller i garasjen!

(så vertinna var nok i sin fulle rett... !)

He-he. Ja, den vertinna skjønner jeg veldig godt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når vi pusset opp leiligheten så ble det en del saging og sliping, og det var utrolig mye støv underveis og etterpå. ble liksom aldri borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...