Gå til innhold

Hva gjør Psykopaten farlig ?


FGT

Anbefalte innlegg

Hvis det er manglende empati som kan gjøre en som har fått diagnosen psykopat ( eller asosial, antisosial , eller hva en kaller nå for tiden ) så farlig, hvorfor blir ikke andre diagnoser som også har denne mangelen, eller i mer eller mindre grad, sett på som farlige ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nubbsjans

Det vesentlige i diagnosen antisosial er det å ikke følge samfunnets normer og regler, altså et element av kriminalitet er det viktigste i diagnosen.

Siden de ikke har empati får de det ikke vondt når de skader andre, slik de fleste andre vlle fått. De tråkker gjerne på andre for å få sin vilje, der andre ikke gjør det pga det sosiale fellesskapet.

Manglende empati hos personer med autistiske trekk er vel mer det at de ikke uten videre kan forstå hvordan en annen har det ut i fra ansiktsuttrykk og lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vesentlige i diagnosen antisosial er det å ikke følge samfunnets normer og regler, altså et element av kriminalitet er det viktigste i diagnosen.

Siden de ikke har empati får de det ikke vondt når de skader andre, slik de fleste andre vlle fått. De tråkker gjerne på andre for å få sin vilje, der andre ikke gjør det pga det sosiale fellesskapet.

Manglende empati hos personer med autistiske trekk er vel mer det at de ikke uten videre kan forstå hvordan en annen har det ut i fra ansiktsuttrykk og lignende?

"Manglende empati hos personer med autistiske trekk er vel mer det at de ikke uten videre kan forstå hvordan en annen har det ut i fra ansiktsuttrykk og lignende?"

Ja det er nok slik de fleste oppfatter de med AS. Jeg har ingen problemer med å oppfatte hvordan personer har det, jeg er svært følsom for det, men blir fort stresset hvis jeg selv er gjenstand for en konflikt men min nærmeste, må bare prøve å være fornuftig, samtidig gi det jeg kan av kognitiv empati. Ønsker bare at hun skal få det godt med seg selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vesentlige i diagnosen antisosial er det å ikke følge samfunnets normer og regler, altså et element av kriminalitet er det viktigste i diagnosen.

Siden de ikke har empati får de det ikke vondt når de skader andre, slik de fleste andre vlle fått. De tråkker gjerne på andre for å få sin vilje, der andre ikke gjør det pga det sosiale fellesskapet.

Manglende empati hos personer med autistiske trekk er vel mer det at de ikke uten videre kan forstå hvordan en annen har det ut i fra ansiktsuttrykk og lignende?

Til spørsmålet igjen. Tror ikke at manglende empati som gjør dem så farlige, men det er medvirkende selvfølgelig.

Men den hat, sinne, hevngjærighet som mange har utviklet fra sin barndom til voksen alder, og tillegg har lav innpulskontroll, så kan de blir farlig for omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...