Gå til innhold

Spiseforstyrrelser


Gjest Kristine F.

Anbefalte innlegg

Gjest Kristine F.

Hei! Jeg er ei jente på 24, som har noen spørsmål ang. spiseforstyrrelser/psykisk helse. Jeg har i de to siste årene trent hver dag, delvis fordi jeg liker å trene, men først og fremst for å forbrenne kalorier. Jeg planlegger nøye hva jeg skal spise, det vil si at jeg prøver å spise minst mulig. Av og til "sprekker" jeg og spiser mye mer enn hva jeg hadde tenkt.. Følelsen av at magen blir så full er helt forferdelig, og det har ført til at jeg et par ganger har prøvd avføringstabletter.. Jeg vet at jeg ikke er undervektig, heller normal, men føler allikevel stort behov for å gå ned i vekt. Er disse tankene "normale"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis disse "sprekkene" skjer gjennomsnittlig to ganger i uken eller mer, så tror jeg faktisk du fyller kriteriene for diagnosen bulimi.

Man trenger ikke kaste opp for å ha den diagnosen, noen overtrener eller tar avføringsmidler for å gjøre opp for overspisingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elvira 76

Hvis disse "sprekkene" skjer gjennomsnittlig to ganger i uken eller mer, så tror jeg faktisk du fyller kriteriene for diagnosen bulimi.

Man trenger ikke kaste opp for å ha den diagnosen, noen overtrener eller tar avføringsmidler for å gjøre opp for overspisingen.

Er det viktig at man fyller kriteriene for bulimi for å få behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er det viktig at man fyller kriteriene for bulimi for å få behandling?

Nei, det er ikke viktig. Vi vil gjerne hjelpe folk tilbake på rett spor så tidlig som mulig. Da er det langt enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det viktig at man fyller kriteriene for bulimi for å få behandling?

Er ikke alltid de tilbyr behandling selv om du har bulimi, spes ikke hvis du har andre lidelser i tillegg, da overser de gjerne bulimien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...