Gå til innhold

Hvordan skal jeg komme i jobb igjen?!?!


Gjest Ingen fremtid

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen fremtid

Jeg har ingen utdannelse. Jeg har vært i trygdesystemet siden jeg var 16. Jeg er nesten 40 nå. Jeg har vært ute av arbeidslivet i 5 år nå etter enn jobb som varte i tre år, og jeg ser ikke at jeg kan greie å få meg en jobb igjen. Jeg har for mange hull i CV'n min til at jeg kan gi en god forklaring utenom at jeg har vært psykisk syk. NAV ønsker selvfølgelig at jeg skal få meg en jobb igjen. Jeg går på tidsb. ufør nå.

Er det håp for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror på at det er håp for alle som ønsker og vil arbeide. Etter eller annet må vi da kunne brukes til?

Kan du ikke forklare hulle i CV med at du har vært syk mye, men at du nå er blitt friskere. Du trenger jo ikke berette hele livshistorien din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe du får hjelp til hos NAV. Vi har f eks to stk i bedriften vår som kommer derfra, og som har vært syk i mange år. Det finnes flere forskjellige retninger NAV kan gå. Så ta deg en prat med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen fremtid

Dette er noe du får hjelp til hos NAV. Vi har f eks to stk i bedriften vår som kommer derfra, og som har vært syk i mange år. Det finnes flere forskjellige retninger NAV kan gå. Så ta deg en prat med de.

Takk! Da er det kanskje håp for meg også. Kan jeg få spørre om hva slags arbeidsoppgaver de har? Jeg er redd jeg vil måtte arbeide med noe som krever en maurs hjerne om NAV skal finne arbeid til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen fremtid

Jeg tror på at det er håp for alle som ønsker og vil arbeide. Etter eller annet må vi da kunne brukes til?

Kan du ikke forklare hulle i CV med at du har vært syk mye, men at du nå er blitt friskere. Du trenger jo ikke berette hele livshistorien din?

Et eller annet ja... Men jeg ønsker meg en jobb som gir meg noe, men da må jeg ha en utdannelse. Å montere lamper er ikke drømmen min akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen fremtid

Takk! Da er det kanskje håp for meg også. Kan jeg få spørre om hva slags arbeidsoppgaver de har? Jeg er redd jeg vil måtte arbeide med noe som krever en maurs hjerne om NAV skal finne arbeid til meg.

Må komme med en tillføyning. Kan godt jobbe med noe som krever en maurs hjerne om det er fast arbeid, men jeg er ikke interessert i å jobbe på tiltak mer. Det har jeg gjort nok av, og jeg må ha et mål å gå etter nå. Å jobbe på tiltak fører ikke til noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et eller annet ja... Men jeg ønsker meg en jobb som gir meg noe, men da må jeg ha en utdannelse. Å montere lamper er ikke drømmen min akkurat...

Hvorfor ikke skaffe deg en utdannelse da? Du har enda mange år igjen i arbeidslivet, og da kan det vel være verdt å bruke litt tid på studier for å få en jobb du virkelig liker? Uten utdannelse kan du ikke være kresen hvis du vil ha jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen fremtid

Hvorfor ikke skaffe deg en utdannelse da? Du har enda mange år igjen i arbeidslivet, og da kan det vel være verdt å bruke litt tid på studier for å få en jobb du virkelig liker? Uten utdannelse kan du ikke være kresen hvis du vil ha jobb.

Jo en utdannelse hadde vært kjekt, men vet ikke hvor mye NAV vil satse på meg mer, men jeg taper ikke noe på å legge frem mine ønsker. Kunne godt hatt en jobb som ikke krever utdannelse om den hadde vært fast, men slike er ikke så lett å få mer med min historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo en utdannelse hadde vært kjekt, men vet ikke hvor mye NAV vil satse på meg mer, men jeg taper ikke noe på å legge frem mine ønsker. Kunne godt hatt en jobb som ikke krever utdannelse om den hadde vært fast, men slike er ikke så lett å få mer med min historie.

Kan du ikke søke studielån da? Er det helt nødvendig at nav skal finansiere studiene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen fremtid

Kan du ikke søke studielån da? Er det helt nødvendig at nav skal finansiere studiene dine?

Jo det hadde vært deilig å ikke være avhengig av NAV for en gangs skyld. Jeg skal tenke over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen fremtid

Kan du ikke søke studielån da? Er det helt nødvendig at nav skal finansiere studiene dine?

Du må forstå at livssutiasjonen kan være en helt annen når man nesten er 40 enn når man er 18-20. Når man i tillegg har psykisk sykdom som gjør at man ikke greier de mest elemtenære ting i livet så er det ikke bare å få seg en jobb i tillegg til studielånet. NAV er et sikkerhetsnett for de som har lyter som gjør at en ikke greier seg på egenhånd. Med mine faste utgifter måtte jeg ha jobbet ved siden av, og typiske jobber som studenter har kan ikke jeg jobbe med. Siden jeg har jobbet tidligere har jeg opparbeidet meg rettigheter, og jeg kan love deg om du hadde jobbet noen år for å så bli syk, så hadde ikke du sagt "nei takk" til NAV for å i stedenfor ta opp mer lån, enn det du sannsynligvis hadde hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...