Gå til innhold

Forstår ikke hysteriet rundt ordet "elsker"


Gjest lilletuulla

Anbefalte innlegg

Gjest lilletuulla

Jeg og kjæresten har vært sammen i nesten 1 år. I går sa han "jeg elsker deg" for første gang. Han sa også "du er så vakker". (han gir meg svææært sjelden komplimenter.) Det rare er at det som varmet mest var "du er så vakker", og ikke "Jeg elsker deg". Den setningen sier meg ingenting! Jeg forstår ikke hvorfor den liksom skal være så big deal. Jeg er kjempe, kjempe, kjempe glad i kjæresten min. "Ordene "glad i" klarer jeg å forstå. Det er jordnært og greit. Men "elske" høres bare svevende og teit ut i mine ører. Hva er det med dette order som skal være så dypt og inderlig?

Hjelp meg å forstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elsker ikke så mange jeg

Forstå, og forstå. Hvis du ikke finner ordet "elsker" særlig spesiellt så er det vel ikke mulig å få deg å forstå :) Vi er forskjellige og mener og tenker forskjellig helt enkelt.

For meg er ordet "elske" noe dypt, noe større, noe som viser at jeg gjør meg sårbar, noe som binder meg spesiellt til dette menneske osv. Å være glad i, mye glad i ol er selvsakt også veldig stort. Men jeg har ikke brukt ordet "elske" på andre følelser enn de jeg har for mine barn og den mannen jeg er sammen med nå.

Ordet "elske" er vel i bunn og grunn ment å være større og sterkere enn ordet "glad i". Men folk elsker hverandre etter to uker i dag så ordet i seg selv har blitt forminsket og betyr ikke lenger så mye for de fleste som det kasnkej gjorde før.

Derfor er det heller ikke så rart at du ikke har noe spesiellt forhold til det ordet.

Jeg har som skrevet ikke slengt rundt meg med det, så for meg personlig er det en erklæring om mer enn de store, gode følelsene jeg kjenner når jeg er glad i noen. Jeg kan ikke elske mange i livet mitt, derfor elsker jeg bare barna mine, og sa ikke det heller til andre menn før den jeg er sammen med nå (og ble sammen med som ganske voksen)

Jeg kan derimot være glad i, og veldig glad i, mange flere. Familiemedlemmer, venner osv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsker ikke

Elsker er et tulleord i mine ører.....lett og slenge ut/tomme ord.

Jeg synest handling er mye mere verdt enn slike ord.

Men det var nå min mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært individuelt hva en legger i utrykket "å elske". Dette må en nesten se an personen som sier det eller den det blir til.

Jeg for min del, har erfaring med partnere som sier dette (litt for) lett og etter alt for kort tid, etter min mening. Men jeg ble fort "vant til det" og det tok ikke lang tid før jeg (for?) lett sa det tilbake. Jeg ville uansett aldri sagt til en partner at jeg elsket ham, før han sa det til meg og jeg ville heller ikke sagt det tilbake dersom ikke denne personen betydde veldig mye for meg.

Personlig foretrekker jeg "Glad i deg". Føler det ligger mer dybde og kjærlighet i dette utrykket. Men det er nok igjen pga at jeg har vært med gutter som tar for lett på "å elske". Nesten som de sammeligner elske med forelske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker er et tulleord i mine ører.....lett og slenge ut/tomme ord.

Jeg synest handling er mye mere verdt enn slike ord.

Men det var nå min mening:)

Ordet elsker er et ord folk burde bare si når de forstår hva det innbærer.For meg når noen sier til meg at de elsker meg så betyr det at de kommer til å være der for meg,at vi kan plannlege framtida sammen.

Men dessverre er det sånn at folk bruker det ordet alt for lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...