Gå til innhold

Det var den der ryggen da..

Anbefalte innlegg

Gjest knakeline

Jeg har lenge opplevd at det knaker oppover ryggen når jeg tøyer meg/bøyer meg bakover, samt i brystbeinet, og regner derfor dette som normalt for meg. Den siste tiden (ca 4-6 uker) er jeg imidlertid vært plaget med stivhet i ryggen, fra korsryggen opp til nakken. Til å begynne med trodde jeg det skyldtes liggestillingen, har før opplevd at jeg har "ligget feil" og blitt stiv i ryggen, men da varte det alltid bare et par dager.

I blant føles det ekstra stivt midt på rykken, og når jeg da tøyer meg kommer det en "knekkelyd" i tillegg til at det gjør litt vondt (midt på ryggen, en anelse mot høyre). Etterpå føles det litt bedre en stund. Jeg kan få vondt/ubehag både når jeg sitter og går, og det er vanskelig å sitte i ro.

Hva kan være årsaken til disse smertene, og kan jeg regne med at de går over?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33796-det-var-den-der-ryggen-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det er dessverre vanskelig å vurdere pr. brev, og jeg foreslår at du kontakter legen din for en undersøkelse. Han vil kunne vurdere om du vil ha nytte av behandling hos fysioterapeut eller kiropraktor eller om du kan se tiden litt an i første omgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...