Gå til innhold

Går det an å betale med penger i bussen?


Gjest sjåføren

Anbefalte innlegg

Gjest sjåføren

Bilen min stoppet i dag og jeg må ta bussen i morgen. Nå ser jeg at flexikortet mitt er oppbrukt, og lurer på om det er greit å betale med småpenger i bussen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjåføren

Selvfølgelig er det greit (i hvertfall her rundt Oslo), men regn med å betale en god del høyere pris.

Dette er innenfor Oslo, og det gjør meg ingenting at jeg betaler mer. Jeg gidder ikke bruke en halvtime i kveld på å gå til Narvesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg lurer på om argumentet "det visste jeg ikke, for jeg reiser aldri kollektivt" holder om man blir stoppet i en eller annen kontroll?

Jeg trodde nemlig ikke at det fantes flere enn meg, som ikke har noe som i det hele tatt ligner på oversikt når det kommer til kollektivtransport og betalingsregler. Men det er godt å se at det er det :)

Når det er sagt, jeg har aldri kontanter - så jeg håper de tar kort også? Eller må jeg nå ha et kontantlager i tillegg til flexikort liggende hjemme sånn i tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Jeg lurer på om argumentet "det visste jeg ikke, for jeg reiser aldri kollektivt" holder om man blir stoppet i en eller annen kontroll?

Jeg trodde nemlig ikke at det fantes flere enn meg, som ikke har noe som i det hele tatt ligner på oversikt når det kommer til kollektivtransport og betalingsregler. Men det er godt å se at det er det :)

Når det er sagt, jeg har aldri kontanter - så jeg håper de tar kort også? Eller må jeg nå ha et kontantlager i tillegg til flexikort liggende hjemme sånn i tilfelle?

Det er ikke vanlig at de tar kort på kortdistansebusser. Neste gang du er på Narvesen e.l. kan du kjøpe én billett, som du legger i lommeboka og halvveis glemmer, så har du til en gang du mot alle odds plutselig må ta bussen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om argumentet "det visste jeg ikke, for jeg reiser aldri kollektivt" holder om man blir stoppet i en eller annen kontroll?

Jeg trodde nemlig ikke at det fantes flere enn meg, som ikke har noe som i det hele tatt ligner på oversikt når det kommer til kollektivtransport og betalingsregler. Men det er godt å se at det er det :)

Når det er sagt, jeg har aldri kontanter - så jeg håper de tar kort også? Eller må jeg nå ha et kontantlager i tillegg til flexikort liggende hjemme sånn i tilfelle?

''Når det er sagt, jeg har aldri kontanter - så jeg håper de tar kort også?''

Bussene i Oslo gjør ikke det, men på lokaltogene kan du betale med kort. Sikkert fordi det der er en annen enn togføreren som selger billetter, mens på bussen er det en og samme person:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Det er ikke vanlig at de tar kort på kortdistansebusser. Neste gang du er på Narvesen e.l. kan du kjøpe én billett, som du legger i lommeboka og halvveis glemmer, så har du til en gang du mot alle odds plutselig må ta bussen ;)

Jeg pleier å ha Flexi-kort, og jeg kjøper nytt når det jeg har er fullt. Men det er jo typisk at den ene gangen jeg MÅ reise kollektivt, så har jeg sikkert verken kontanter eller Flexikort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Jeg pleier å ha Flexi-kort, og jeg kjøper nytt når det jeg har er fullt. Men det er jo typisk at den ene gangen jeg MÅ reise kollektivt, så har jeg sikkert verken kontanter eller Flexikort ;)

Nettopp derfor du bør ha én enkeltbillett, som du gjemmer så godt at du kun husker den når du er stressa fordi du ikke har flexikort eller kontanter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjåføren

Nettopp derfor du bør ha én enkeltbillett, som du gjemmer så godt at du kun husker den når du er stressa fordi du ikke har flexikort eller kontanter ;)

Det var ikke umt forslag. Jeg har alltid flexikort i lommeboken, men brukte det opp lørdag. I går stoppet bilen, men jeg kom meg frem og tilbake dit hvor jeg skulle i dag siden jeg hadde mye småpenger. Det kostet jamenn 36 kroner hver vei så det er ikke billig nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjåføren

Jeg lurer på om argumentet "det visste jeg ikke, for jeg reiser aldri kollektivt" holder om man blir stoppet i en eller annen kontroll?

Jeg trodde nemlig ikke at det fantes flere enn meg, som ikke har noe som i det hele tatt ligner på oversikt når det kommer til kollektivtransport og betalingsregler. Men det er godt å se at det er det :)

Når det er sagt, jeg har aldri kontanter - så jeg håper de tar kort også? Eller må jeg nå ha et kontantlager i tillegg til flexikort liggende hjemme sånn i tilfelle?

Jeg bruker ofte t-banen, men da går det an å kjøpe flexikort før man hopper ombord. Det har jeg alltid i lommeboka, men ble ferdig med det lørdag. På t-bane stasjonene går det også an å kjøpe enkeltbilletter i en automat med kort og uten kort.

Jeg har tatt bussen og betalt 72 kr. for tur-retur så jeg kommer nok til å kjøpe to flexikort og passe på å ha et liggende hele tiden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om argumentet "det visste jeg ikke, for jeg reiser aldri kollektivt" holder om man blir stoppet i en eller annen kontroll?

Jeg trodde nemlig ikke at det fantes flere enn meg, som ikke har noe som i det hele tatt ligner på oversikt når det kommer til kollektivtransport og betalingsregler. Men det er godt å se at det er det :)

Når det er sagt, jeg har aldri kontanter - så jeg håper de tar kort også? Eller må jeg nå ha et kontantlager i tillegg til flexikort liggende hjemme sånn i tilfelle?

Nei, det argumentet holder nok ikke.

Det enkeste er å kjøpe nytt flexikort før det gamle er tomt, evt. teste den nye kortløsningen som man kan fylle opp med penger (tror jeg - har ikke Flexus eller hva det heter, selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...