Gå til innhold

HDMI kabel / film fra minnepinne


Gjest Ikke lett alltid

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke lett alltid

Jeg har en HDMI kabel fra kinoanlegget mitt inn til tv. Samtidig kjører jeg lyden gjennom en annen kabel. Dette gjør jeg forde selger på Elkjøp fortalte at det kun gikk bildesignaler gjennom HDMI kabelen, at disse var de beste bildemulighetene og at jeg trengte annen kabel for lyden.

Jeg var innom Clas Olsson her om dagen og datt over veggen med kabler og der finner jeg en HDMI kabel hvor det står: Low loss LDPE dielectric...non-compression voice and image digital transmission. (99,9% oxygen free copper, 75 ohm coaxial cable, aluminium screening foil, 24k gold plated connector) Usage: DVD, LC€D, TVS, A/V receiver, Plasma

Slik jeg skjønner det her så kan denne brukes gjennom hjemmekinoanlegget og plasma-tv og lede både bilde og lyd?

Trodde ikke HDMI kabelen tok lyd jeg.

Vil dette si at jeg altså kan fjerne lydkabelen og bytte denne HDMI kabelen med den som nå står i, siden den ikke tar lyd? Hvorfor tar noen HDMI kabler lyd i såfall og andre ikke?

En annen ting, når jeg ser film fra minnepinne så er det noen ganger at lyd og bilde ikke harmonerer på tid. Slik at det ser ut som en dårlig dubbet film. Hvorfor det? Er det slik at de to kablene som jeg beskriver ovenfor sender bilde og lydfiler i forskjellige hastigheter? (Det ser nemmelig bra ut på pc)

Når dere kjører film fra pc til tv deres, hvordan gjør dere da? Siden jeg nå bare bruker HDMI kabelen så mister jeg lydmulighetene på hjemmekinoanlegget. Jeg har brukt lyden på pc. Hvis den nye HDMI kabelen bærer både bilde og lyd så har jeg vel løst problemet der.

Lydkabelen som sitter i hjemmekinoanlegget nå er veldig spesiell i kontakten, og jeg har ingen slike innganger på pc`n min. Pc`n er en seks måneder gammel Acer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hifimåviha

HDMI overfører også lyd, men ikke alle forsterkere (inkl min Denon 1709 kjøpt okt 2008) er forberedt på å ta lyd denne veien. Jeg har prøvd, og det virket ikke (samsvarer med bruksanvisningen). Derfor kjører jeg fortsatt lyd med vanlig signalkabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...