Gå til innhold

Fremmedordquiz


Gjest fremmedord

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fremmedord (2)

Hva hadde den testen med fremmedord å gjøre? Ett av 11 spørsmål dreide seg om fremmedord...

Opps... Der brukte jeg visst samme signatur som trådstarter uten å ha sett at h*n brukte det samme. Beklager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere har påpekt at dette ikke var en fremmedordtest, men overskriften får stå for trådstarters regning, og ikke quizmaster.

Men det er dessverre svært liten kvalitetskontroll med Aftenpostens tester - så også denne:

Hai er slettes IKKE et patteedyr, men fisk! Enkelte av dem er endog rovfisk, men ikke alle, og ingen av alternativene var derfor korrekte.

Gro Harlem Brundtland ble statsminister første gang i 1981 - for _annen gang_ i 1986.

Mulig det er flere feil, men disse to reagerte jeg umiddelbart på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, flere har påpekt at dette ikke var en fremmedordtest, men overskriften får stå for trådstarters regning, og ikke quizmaster.

Men det er dessverre svært liten kvalitetskontroll med Aftenpostens tester - så også denne:

Hai er slettes IKKE et patteedyr, men fisk! Enkelte av dem er endog rovfisk, men ikke alle, og ingen av alternativene var derfor korrekte.

Gro Harlem Brundtland ble statsminister første gang i 1981 - for _annen gang_ i 1986.

Mulig det er flere feil, men disse to reagerte jeg umiddelbart på.

1981 er riktig svar hos meg.

Men haien reagerte jeg også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1981 er riktig svar hos meg.

Men haien reagerte jeg også på.

''1981 er riktig svar hos meg.''

Så rart! Da jeg tok testen var ikke 1981 et alternativ engang, men 1982 (!), 1986 (som var merket som "riktig") + et annet årstall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''1981 er riktig svar hos meg.''

Så rart! Da jeg tok testen var ikke 1981 et alternativ engang, men 1982 (!), 1986 (som var merket som "riktig") + et annet årstall.

''Så rart! Da jeg tok testen var ikke 1981 et alternativ engang, men 1982 (!), 1986 (som var merket som "riktig") + et annet årstall.''

Slik var det da jeg tok den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere har påpekt at dette ikke var en fremmedordtest, men overskriften får stå for trådstarters regning, og ikke quizmaster.

Men det er dessverre svært liten kvalitetskontroll med Aftenpostens tester - så også denne:

Hai er slettes IKKE et patteedyr, men fisk! Enkelte av dem er endog rovfisk, men ikke alle, og ingen av alternativene var derfor korrekte.

Gro Harlem Brundtland ble statsminister første gang i 1981 - for _annen gang_ i 1986.

Mulig det er flere feil, men disse to reagerte jeg umiddelbart på.

Hai? Ikke noe spørsmål om hai nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hai? Ikke noe spørsmål om hai nå.

LOL, her er det noen som driver og retter opp ihvertfall:-)

Men du kan se på de ulike alternativene for poeng at de hadde 15 spørsmål før, og ikke 14:

''0-5 poeng: Huff da!!! Du burde hørt på læreren ;)

6-11 poeng: Tja, du har greie allmennkunnskaper :)

12-15 poeng: Hurra!!! Du har gode allmennkunnskaper, og har fulgt godt med på skolen :D''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...