Gå til innhold

I hvilken ende begynner man? (NHD kanskje?)


xxløvetannxx

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx

Dette kan bli både langt og rotete, men jeg håper virkelig at noen tar seg tid til å svare...

Problematikken er så sammensatt og så rotete og uoversiktlig. Jeg prøver å få skrevet ned, men ender med å bare krølle sammen papirene og kaste dem i ovnen. Jeg klarer ikke å fokusere på tankene mine. Hvor begynner jeg? Medisin? Innleggelse (Har det noen funksjon for meg)? Hvor ta grep i terapitimene (1 time pr.uke)?

Jeg er en 24 år gammel stemmehører med PTSD og uspes.disossiativ lidelse, har vært medisinfri i 1,5 år pga graviditet og amming.

(Tidligere med.pr.døgn: Cisordinol 24 mg + Akineton 10 mg + Atarax inntil 200 mg + Stesolid 30 mg + Zopiklone 7,5 mg).

I perioder blir jeg noe paranoid..uvisst om det er disossiativt eller psykotisk. Nå er jeg inne i en periode hvor dette svinger fra dag til dag...noen ganger fler ganger daglig.

Jeg har to små hjemme som jeg tar meg av. Pappa'n bor også her, og vi er gift.

Innimellom har jeg sterke følelser for ham...og noen ganger føler jeg over hodet ingen verdens ting og tenker at jeg bare er sammen med ham fordi han vil - og fordi jeg uansett ikke finner noen som er bedre... Men innerst inne tenker jeg at jeg vil jo ikke ha noen andre. Vil bare være i fred! Han er verdens snilleste mann og har aldri gjort meg noe.

Ex'en min er et svin. Han har missbrukt meg og fler andre jenter jeg kjenner/vet om. Jeg var hos ham i 2,5 år hvor han tok seg til rette som han selv ville, og jeg var overbevist om at han var den eneste som kunne være glad i et så skittent ludder som meg. Dette har ført til at jeg over hodet ikke finnes interessert i noe sexliv med min ektemann. (Da høres det jo logisk ut at vi har barn, eller?... Vel, hva gjør man ikke for kjærligheten.)

De paranoide tankene tar mye tid. De handler om alt som foregår rundt meg. For meg vil det da eksistere et nettverk rundt meg som prøver å holde noe skjult for meg og som har slettet deler av hukommelsen min. De infiltrerer alt rundt meg og lager hallusinasjoner for å villede meg.

Jeg orker ikke en gang å skrive om hvordan jeg tenker om SI-vaksinen..... Det har så alt for mange gjort før meg. Men jeg er nok ikke i den gruppen som godtar alt myndghetene finner opp.

Jeg har garantert glemt noe...er så rotete i hodet mitt...vær så snill - Hvor begynner jeg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du får svar av NHD men mine tanker gikk til medisinering. Hvordan fungerte du da du gikk på medisiner? Hvis du var bedre kan du jo vurdere det igjen. Om medisinene ikke går med amming er det jo bedre for barna dine at du heller avslutter ammingen og får bedre psykisk funksjonsevne. Tror jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest "i morgen var jeg alltid en løve"? av arnhold lauveng.

kanskje du kunne gå til terapi hos henne?

og lære se at konspirasjonene og stemmene osv bare er dine egne tanker og knekke en kode og dermed ikke bli psykotisk mer

vet ikke om det er mulig for alle, men var jo mulig for henne så kanskje det er mulig for deg også, du virker jo å ha god selvinnsikt og ser tankene kan være vrangoforestillinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xxløvetannxx

Håper du får svar av NHD men mine tanker gikk til medisinering. Hvordan fungerte du da du gikk på medisiner? Hvis du var bedre kan du jo vurdere det igjen. Om medisinene ikke går med amming er det jo bedre for barna dine at du heller avslutter ammingen og får bedre psykisk funksjonsevne. Tror jeg da.

''Hvordan fungerte du da du gikk på medisiner?''

Jeg husker ikke helt...jeg tror det var OK egentlig. Måtte være innlagt i opptrappingsfasen. Men behandlerene mine vil ikke at jeg skal ta medisiner. Jeg vet ikke hvorfor..de har kanskje sagt det, men jeg husker ikke.

Det eneste de mener er at jeg burde ta betablokkere for å kontrollere sinne/aggresjon.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du absolutt bør ta antipsykotisk medisin.

Deretter bør du finne ut om noen i ditt område driver kognitiv terapi ved psykoser. Det er mulig å endre slike tankemønstre med riktig terapeut og hardt arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xxløvetannxx

Jeg synes du absolutt bør ta antipsykotisk medisin.

Deretter bør du finne ut om noen i ditt område driver kognitiv terapi ved psykoser. Det er mulig å endre slike tankemønstre med riktig terapeut og hardt arbeid.

Nå vet ikke jeg hva slags terapi jeg få dar.... Er jo samtaleterapi med hovedfokus på stemmene. Det er alltid to behandlere tilstede, og den ene har visstnok mye kursing osv innen psykose.

Vik ikke begynne på nytt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...