Gå til innhold

"Vinflaskeholder"


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Vi har fått nytt kjøkken og driver nå med siste finishen :)

Det er en åpning på ca 10 cm mellom et skap og en vegg. Denne åpningen skulle vi i utgangspunktet kle igjen, men nå vurderer jeg å lage vinhylle der. Jeg ser for meg at vi kan feste metalldingser vinflaskene han ligge oppi. Noe lignende som opphenget på denne vinhylla har: http://www.lobelia.no/?pageID=5&itemID=9768&cPageID=122&imgID=9769

Noen som vet om man kan få kjøpt slike "oppheng"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Persille1365381127

Hva med å kjøpe litt store knagger? Jeg vet ikke om eks Ikea kan ha noe sånt, men om du tar to store knagger, med passe mellomrom, den ene litt lenger ned enn den andre (der halsen skal ligge, korken skal være fuktig), så kan du jo bare montere så mange du får plass til nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skapet dras ut, eller er det fast? Altså - er det praktisk mulig å få festet noe inni mellomrommet?

Skapet kan draes ut og gubben har firmabil med alskens verktøy, så det skal visst ikke by på noe problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å kjøpe litt store knagger? Jeg vet ikke om eks Ikea kan ha noe sånt, men om du tar to store knagger, med passe mellomrom, den ene litt lenger ned enn den andre (der halsen skal ligge, korken skal være fuktig), så kan du jo bare montere så mange du får plass til nedover?

Takk for tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skapet kan draes ut og gubben har firmabil med alskens verktøy, så det skal visst ikke by på noe problem ;)

Ok,- så for meg knagger innkjøpt og så skal de bare skrues på og så...pokker! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ikke særlig sans for vinoppbevaring på kjøkkenet - det er for varmt for lang oppbevaring og for varmt for å drikkes direkte.

Rent estetisk har jeg hatt sans for hylle som bare består av skråstilte (45 grader) plater i et sikksakkmønster nedover, om du forstår (finner ikke bilde i farten) - da binder en seg heller ikke til en flaskestørrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg ikke særlig sans for vinoppbevaring på kjøkkenet - det er for varmt for lang oppbevaring og for varmt for å drikkes direkte.

Rent estetisk har jeg hatt sans for hylle som bare består av skråstilte (45 grader) plater i et sikksakkmønster nedover, om du forstår (finner ikke bilde i farten) - da binder en seg heller ikke til en flaskestørrelse.

Enda en bekreftelse på at jeg ikke har peiling når det kommer til vin og oppbevaring ;-)

Hvor oppbevarer du f.eks. rødvin? Hvitvin kan vel stå i kjøleskapet? Den er jo best kald. Rødvin skal være romtemperert? Delen vi vurderer å bruke som vinhylle står vendt mot spisestua, men står i samme "utstikket" som platetoppen vår, så er kanskje ikke helt smart å ha vin der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en bekreftelse på at jeg ikke har peiling når det kommer til vin og oppbevaring ;-)

Hvor oppbevarer du f.eks. rødvin? Hvitvin kan vel stå i kjøleskapet? Den er jo best kald. Rødvin skal være romtemperert? Delen vi vurderer å bruke som vinhylle står vendt mot spisestua, men står i samme "utstikket" som platetoppen vår, så er kanskje ikke helt smart å ha vin der...

''Hvor oppbevarer du f.eks. rødvin?''

Vi oppbevarer den i en kald kjellerbod.

''Hvitvin kan vel stå i kjøleskapet?''

Ja, hvitvin kan godt stå i kjøleskapet, men viner som skal lagres noen år, bør stå noe varmere (10-14 grader) (en har vel heller ikke plass i kjøleskapet til vinlagring over år :-))

'' Rødvin skal være romtemperert? ''

Det aller meste av rødvin er bedre når det er noe kaldere enn romtemperert. Det er litt forskjell på ulike viner hva slags temperaturer de bør serveres i, f.eks. skal Valpolicella (Masi etc.) gjerne være kjellerkald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvor oppbevarer du f.eks. rødvin?''

Vi oppbevarer den i en kald kjellerbod.

''Hvitvin kan vel stå i kjøleskapet?''

Ja, hvitvin kan godt stå i kjøleskapet, men viner som skal lagres noen år, bør stå noe varmere (10-14 grader) (en har vel heller ikke plass i kjøleskapet til vinlagring over år :-))

'' Rødvin skal være romtemperert? ''

Det aller meste av rødvin er bedre når det er noe kaldere enn romtemperert. Det er litt forskjell på ulike viner hva slags temperaturer de bør serveres i, f.eks. skal Valpolicella (Masi etc.) gjerne være kjellerkald.

Takk skal du ha :)

Vi har ikke kjeller og dermed ingen kald lagringsplass. Av den grunn har vi kjølerom istedetfor kjøleskap, men rødvinen kan vel ikke lagres i kjølerommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha :)

Vi har ikke kjeller og dermed ingen kald lagringsplass. Av den grunn har vi kjølerom istedetfor kjøleskap, men rødvinen kan vel ikke lagres i kjølerommet?

''men rødvinen kan vel ikke lagres i kjølerommet?''

Tror som sagt det ideelle for vinlagring er noe høyere temperatur, men jeg tror også rødvin holder seg bedre i kjølerom enn i romtemperatur.

Helt kjøleskapskald rødvin er ikke så godt, men du kan jo ta den ut derfra et par timer før den skal drikkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...