Gjest hår-frua Skrevet 10. november 2009 Skrevet 10. november 2009 Mannen min har han en ca 2 cm hårløs flekk i hodebunnen. Denne kan dekkes med hår så det er ikke skjemmende. Men det jeg lurer på er; Er dette alopecia areata? (Ettersom han har bare 1 flekk) Hva er årsaken? Behandling? Han har hatt dette før også, og sier at faren hans har hatt dette. Sier selv det skyldes stress... Noen som har erfaring? 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. november 2009 Skrevet 10. november 2009 Det har faktisk dattera mi også og hatt hele tida. Som en 20 kroning bak øret. Ikke større, ikke mindre. 0 Siter
Hypoen Skrevet 10. november 2009 Skrevet 10. november 2009 Dette har jeg også....Det kommer med ujevne mellomrom , gjerne i forbindelse med mye stress. Varierer også hvor på hodet den kommer.. Av og til er flekken som en 20 kroning , men har nå leeenge hatt en diger en i bakhodet...ikke akkurat festlig : ( Har vært hos hudlege og han mente det er alopecia , ikke noe å gjøre med det sa han.... 0 Siter
Gjest hår-frua Skrevet 10. november 2009 Skrevet 10. november 2009 Dette har jeg også....Det kommer med ujevne mellomrom , gjerne i forbindelse med mye stress. Varierer også hvor på hodet den kommer.. Av og til er flekken som en 20 kroning , men har nå leeenge hatt en diger en i bakhodet...ikke akkurat festlig : ( Har vært hos hudlege og han mente det er alopecia , ikke noe å gjøre med det sa han.... Ja da er det vel alopecia det er snakk om da. Skulle gjerne likt å vite mer om dette.. Han sier selv at det skal hjelpe å gni på flekken med litt avskåret hvitløk. Får prøve.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.