Gå til innhold

hårløs flekk i hodebunnen


Gjest hår-frua

Anbefalte innlegg

Gjest hår-frua

Mannen min har han en ca 2 cm hårløs flekk i hodebunnen. Denne kan dekkes med hår så det er ikke skjemmende.

Men det jeg lurer på er;

Er dette alopecia areata? (Ettersom han har bare 1 flekk)

Hva er årsaken?

Behandling?

Han har hatt dette før også, og sier at faren hans har hatt dette. Sier selv det skyldes stress...

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg også....Det kommer med ujevne mellomrom , gjerne i forbindelse med mye stress. Varierer også hvor på hodet den kommer..

Av og til er flekken som en 20 kroning , men har nå leeenge hatt en diger en i bakhodet...ikke akkurat festlig : (

Har vært hos hudlege og han mente det er alopecia , ikke noe å gjøre med det sa han....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hår-frua

Dette har jeg også....Det kommer med ujevne mellomrom , gjerne i forbindelse med mye stress. Varierer også hvor på hodet den kommer..

Av og til er flekken som en 20 kroning , men har nå leeenge hatt en diger en i bakhodet...ikke akkurat festlig : (

Har vært hos hudlege og han mente det er alopecia , ikke noe å gjøre med det sa han....

Ja da er det vel alopecia det er snakk om da. Skulle gjerne likt å vite mer om dette..

Han sier selv at det skal hjelpe å gni på flekken med litt avskåret hvitløk. Får prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...