Gjest zzzzzzzzzzzzzzzzzz Skrevet 10. november 2009 Skrevet 10. november 2009 Jeg har gått så lenge på sovetabletter (Imovane) at jeg har blitt avhengig... Hvordan går jeg fram med avvenning av disse? 0 Siter
Gjest imone Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Det lurte jeg også på..og snakket med fastlegen min.Er i hvertfall ikke lurt å starte med det på egen hånd. Jeg skal bestille time...når jeg var klar for det, så starter vi avvenningen.Har brukt 1 tablett hverdag i 9 år. Hva behandlingen går ut på...aner jeg ikke! Noen som vet? 0 Siter
Gjest for meg Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Så sant dere begge bare har brukt 5 mg imovane hver kveld, ville jeg ikke sett så mørkt på det. Nå har du gått på det lenge da, men jeg tror jeg ville bedt legen om vallergan i den første tiden etter imovanestopp. Hadde det vært meg ville jeg bare prøvd å slutte. Jeg liker ikke seigpining som drar seg ut. Men nå er jeg vant med søvnløse netter. Jeg har gått på imovane 7, 5 mg i lengre perioder, og det verste som skjer etter seponering er for mitt vedkommende noen få netter med lite søvn, litt kaldsvetting og litt forhøyet angst. Du skal få se at det blir mye bedre søvn på deg når du kommer deg av medisinen. 0 Siter
Gjest imone Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Så sant dere begge bare har brukt 5 mg imovane hver kveld, ville jeg ikke sett så mørkt på det. Nå har du gått på det lenge da, men jeg tror jeg ville bedt legen om vallergan i den første tiden etter imovanestopp. Hadde det vært meg ville jeg bare prøvd å slutte. Jeg liker ikke seigpining som drar seg ut. Men nå er jeg vant med søvnløse netter. Jeg har gått på imovane 7, 5 mg i lengre perioder, og det verste som skjer etter seponering er for mitt vedkommende noen få netter med lite søvn, litt kaldsvetting og litt forhøyet angst. Du skal få se at det blir mye bedre søvn på deg når du kommer deg av medisinen. Det er nettopp de søvnløse nettene ,,bortimot 30 år ,som fikk meg til å begynne med Imovane.Deilig å slippe tankevirksomhet,når jeg skal legge meg! Idag er jeg bekymringsfri,men bekymrer meg allikevel,,bare tanken å ikke få sove..skremmer vettet av meg! Fastlegen min er kjempeflink,,så jeg tror nok hun har noe bra i bakhånd..når jeg blir motivert for å prøve. takk for din mening:0) 0 Siter
Gjest for meg Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Det er nettopp de søvnløse nettene ,,bortimot 30 år ,som fikk meg til å begynne med Imovane.Deilig å slippe tankevirksomhet,når jeg skal legge meg! Idag er jeg bekymringsfri,men bekymrer meg allikevel,,bare tanken å ikke få sove..skremmer vettet av meg! Fastlegen min er kjempeflink,,så jeg tror nok hun har noe bra i bakhånd..når jeg blir motivert for å prøve. takk for din mening:0) Det er fryktelig å være søvnløs. Men det positive for deg er jo at virkningen av medisinen du har gått på har avtatt for mange år siden. Problemet er at du ikke kan sove uten den pga abstinensen som da oppstår. Så da tenker jeg det kan bety at du kan sove godt bare du kommer deg av den. Og at det er midlertidig i verste fall om du får noen dårligere netter. Det er heller ikke sikkert at det blir ille, når du ikke har gått opp ytterligere i doser. 0 Siter
Gjest imone Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Det er fryktelig å være søvnløs. Men det positive for deg er jo at virkningen av medisinen du har gått på har avtatt for mange år siden. Problemet er at du ikke kan sove uten den pga abstinensen som da oppstår. Så da tenker jeg det kan bety at du kan sove godt bare du kommer deg av den. Og at det er midlertidig i verste fall om du får noen dårligere netter. Det er heller ikke sikkert at det blir ille, når du ikke har gått opp ytterligere i doser. IMOVANE virker like effektiv som begynnelsen,da jeg begynnte å bruke tablettene.Also har effekten ikke avtatt,Tar den lille tabletten 20 min før legging ( gjort det nå) så nå merker jeg alt at han virker og må legge meg. straks,ellers begynne jeg å bare skrive tull,som jeg ikke husker, God natt alle sammen, Håper alt ordner seg til slutt:o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.