Gå til innhold

ommøblerer dere ofte?


Gjest møblemang

Anbefalte innlegg

Gjest møblemang

Jeg får stadig vekk komentarer, om at jeg har ommøblert nå igjen!

Dette er nok noe jeg har fra min mor, som gjør dette hele tiden.

Vet ikke hvorfor det er så stor forskjell på folk her, for noen flytter ikke på en møbel hele livet, og andre liker forandring,eller flytter på møbler i forbindelse med oppussing o.l.

Jeg synest det er kjedelig å ha det helt likt over veldig lang tid.Jeg ommøblerer ikke veldig ofte ,men når jjeg kjenner litt kreativitet, og har vasket og ryddet får jeg lyst til å prøve noe nytt,og synest forandring fryder.

Dette liker desverre ikke samboeren min, for han kommer fra et hjem der det ikke er flyttet på en møbel på 30 år.

Kanskje det har en sammenheng med hva han er vant med?

Så han blir oppgitt over meg.

Er ikke dette bare et tegn på at man er kreativ, eller er det et tegn på at en ikke greier å finne den rette løsningen på interiør og møbler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Er ikke dette bare et tegn på at man er kreativ, eller er det et tegn på at en ikke greier å finne den rette løsningen på interiør og møbler?''

Jeg syns kanskje det er et tegn på rastløshet og problemer med å slå seg til ro med sine valg.

Jeg ommøblerer vel i grunnen aldri. Har jeg funnet en god løsning, så holder jeg meg til den og går videre på nye oppgaver. Selvsagt hender det at jeg kjøper nye møbler, når de gamle er utslitt, men jeg flytter aldri sofaen til en annen del av stua. Du vil kanskje si at det er kjedelig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ommøblerer nesten aldri. Etter mer enn 12 år i samme hus, har vi ommøbler i kun tv-stua, ved å snu sofa fra den ene siden til den andre...;-)

Jeg er også vokst opp med en mor som likte å ommøblere mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fornøyd med stua mi heldigvis

Hvis jeg ikke er helt fornøyd med det møbleringsalternativet jeg har, så prøver jeg meg fram, til jeg finner noe jeg er bedre fornøyd med, eller til jeg må slå meg til ro med at det ikke finnes bedre løsninger for akkurat det rommet. ER jeg derimot veldig fornøyd med et rom, så kan jeg ha det uendret i årevis. Til og med gardiner blir ikke byttet ut med nye, hvis de er perfekte for rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ommøblerer svært sjeldent. :o) Men jeg kjenner jo noen som pleide å bytte plass på tv-stue og spisestue omtrent flere ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke det. Dvs. det skjer noen sjeldne ganger når jeg har kjøpt noe nytt som krever en ny løsning.

Ellers lever jeg i overbevisningen om at jeg har funnet beste løsning slik jeg har det i dag. Rett og slett bortkastet tid for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg ommøblerer ikke mye.

Men grunnen til dette er at planløsningen i huset ikke gir så mange muligheter.

Plassering av trappeoppgang, vinduer etc. gir litt begrensede alternativer til hvor det er gunstig å plassere store ting som spisestue eller sofa, så møbleringen er litt gitt på forhånd.

Men jeg liker å variere med pynt og farger på gardiner puter etc..

Så jeg er sikkert typen til å ville ha prøvd ut forandringer hvis jeg hadde hatt bedre mulighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Nei, jeg ommøblerer ikke. Det er bare når noen møbler byttes ut at det blir forandring. (Og det skjer først når møblene er utslitt.)

Jeg vet ikke om det gjelder deg, men jeg husker at moren til en venninne stadig ommøblerte. Det viste seg at hun var veldig misfornøyd i ekteskapet og skilte seg til slutt. Hun var åpenbart drevet av mistrivsel og rastløshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Nå har jeg ikke ommøblert på lenge. Grunnen er at vi har svært liten stue som ikke gir de helt store mulighetene. Men nå skal vi snart slå ut en vegg som gir oss 6-7 m2 mer, så da blir det vel litt mer kreative og hensiktsmessige løsninger, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littegranne

Når jeg tenker meg om så har jeg vel ommøblert ca 6-7 ganger i stua på 17 år i samme hus, og synes ikke det er så mye.

Har ei venninne som ommøblerer minst en gang i året, da kan man snakke om at det kanskje blir for mye av det gode.

Men litt forandring fryder og er kjempegøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at det er helt umulig å ommøblere i huset vårt, så her står møblene på sin vante plass ;)

Jeg liker forandringer, så det hender jeg kjøper inn nye putetrekk, ei vinduslampe, lys etc i en bestemt farge slik at jeg kan endre på utseendet i stua etc. Spesielt nå før jul gjør jeg dette. Da blir jeg så motivert for å vaske ned rommene i huset. Kan jo ikke vente med å få opp de nye tingene, og det er forbudt å endre noe på rommene før de er nedvaska ;)

Ei lita gulrot ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ommøblerer ikke, og jeg ser ikke helt hvordan vi skulle fått det funksjonelt på noen annen måte, pga vinduer og hvordan rommene er utformet rett og slett...

Det er ikke alle hjem det går an å ommøblere noe særlig uten å kjøpe mye nytt. Sofaen vår f.eks, er kjøpt for å passe best inn i stua.

Men du er sikkert kreativ, selv om det forekommer meg som noe rastløst å stadig skulle flytte om på ting ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...