Gå til innhold

Hvorfor heter det "god-hjertet"?


Gjest det vet inte jag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

uttrykket er gammelt, det stammer vel fra tiden før det ble oppdaget hva hjernen egentlig er. Det høres sikkert bare mer romantisk ut med et godt hjerte enn et godt sinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kan være noe i det

Personlig tror jeg at deler av personligheten ligger i hjertet.

Vet ikke om du har opplevd sterke følelser som dyp sorg eller enorm lykke, men jeg føler det iallefall i hjertet. Og jeg vil si at man kan f.eks oppleve sorg så sterkt at det kjennes fysisk i hjertet.

Jeg er et følelsesmenneske og om jeg kjenner på godhet, kjærlighet;ømhet osv, så vil jeg si at det er som en varme som brer seg utover kroppen, men som springer ut fra hjertet og som ikke kommer kun fra intellektet.

Det sies jo også av folk som har fått nytt hjerte, at deler av personligheten har endret seg. Om du tar et søk på nettet så vil du finne en del stoff om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...