Gå til innhold

Mat til venninnekveld?


Gjest hun som pleier å ty til toro....

Anbefalte innlegg

Gjest hun som pleier å ty til toro....

Vi blir 5 stk. Tenker å spise og skravle i sofaen! Må enten være raskt å lage, det vil si godt under en time. Eller det må kunne forberedes i forvegen. Uformelt selskap, kosemat.. Hadde vært kult om det ikke var noe de hadde spist før, men ikke noe must.

Kanskje en god, enkel dessert som man ikke kan feile med også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toro-kokken

Går det an å lage brownisen dagen før og varme litt på den, bare? Og kjøpe en god vaniljeis til og ha litt rød saus på? + Et grønt blad, hehe. (Har sett for mye på kokkeprogram i det siste.)

Ser for meg at det kan bli for mye stress å både bake og lage middag på en time? (Dårlige husmorevner)

Pai syns jeg er litt tørt, liksom. Vurderer greske pitabrød med salat, tzatziki, lammekjøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å lage brownisen dagen før og varme litt på den, bare? Og kjøpe en god vaniljeis til og ha litt rød saus på? + Et grønt blad, hehe. (Har sett for mye på kokkeprogram i det siste.)

Ser for meg at det kan bli for mye stress å både bake og lage middag på en time? (Dårlige husmorevner)

Pai syns jeg er litt tørt, liksom. Vurderer greske pitabrød med salat, tzatziki, lammekjøtt?

Pitabrød med fyll høres godt ut :)

Og jada, browniene blir bare bedre neste dag. Stek de noe kortere tid enn oppskriften foreslår (15-20 minutter) og bruk gjerne -litt- mindre sukker. De blir veldig søte.

Husk å dekke til med sølvpapir eller lignende over natten, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest toro-kokken

Pitabrød med fyll høres godt ut :)

Og jada, browniene blir bare bedre neste dag. Stek de noe kortere tid enn oppskriften foreslår (15-20 minutter) og bruk gjerne -litt- mindre sukker. De blir veldig søte.

Husk å dekke til med sølvpapir eller lignende over natten, da.

Bare la dem stå på benken? Må ikke inn i kjøleskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare la dem stå på benken? Må ikke inn i kjøleskap?

Fint om du kutter opp og putter i kjøleskapet, forutsatt at du har plass. Men de holder seg på benken også. Jeg synes de blir litt seigere (altså bedre, brownies skal være litt seige) om de blir nedkjølt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å lage brownisen dagen før og varme litt på den, bare? Og kjøpe en god vaniljeis til og ha litt rød saus på? + Et grønt blad, hehe. (Har sett for mye på kokkeprogram i det siste.)

Ser for meg at det kan bli for mye stress å både bake og lage middag på en time? (Dårlige husmorevner)

Pai syns jeg er litt tørt, liksom. Vurderer greske pitabrød med salat, tzatziki, lammekjøtt?

Brownies tåler utmerket godt å bakes dagen før og bare varmes litt før servering. Bruker du sånn pulver-pakke tar det ikke mange minuttene å røre den sammen og slenge den i ovnen heller og gode er de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brownies tåler utmerket godt å bakes dagen før og bare varmes litt før servering. Bruker du sånn pulver-pakke tar det ikke mange minuttene å røre den sammen og slenge den i ovnen heller og gode er de!

Usj, nei. Ikke pulverpakke.

Ikke hør på Lillemus, trådstarter! Bak de jeg ga deg oppskriften til. De er kjempegode og smaker skikkelig hjemmebakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes lettvint og godt ut, men tør ikke satse på å rekke den bakinga? Og hvor mange er den oppskrifta beregnet på?

Oppskrifta tror jeg er nok til 5-6?

Bakinga er det enkleste med hele greia, og deigen kan du sette dagen før og la den kaldheve i kjøleskapet i et døgn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å lage brownisen dagen før og varme litt på den, bare? Og kjøpe en god vaniljeis til og ha litt rød saus på? + Et grønt blad, hehe. (Har sett for mye på kokkeprogram i det siste.)

Ser for meg at det kan bli for mye stress å både bake og lage middag på en time? (Dårlige husmorevner)

Pai syns jeg er litt tørt, liksom. Vurderer greske pitabrød med salat, tzatziki, lammekjøtt?

De browniesene Glimtipper ga deg oppskrift på er superraske å lage. De kan også lages dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...