Gå til innhold

Menssmerter


Gjest mensine mensen

Anbefalte innlegg

Gjest mensine mensen

Har dere det? Jeg må ta smertestillende konstant i minst 3 dager hver evige måned. Er over 40 år og det blir ikke bedre med årene ihvertfall :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du født barn?

Jeg hadde litt menssmerter før jeg fikk barn, men for hvert barn har smertene bare blitt mindre og mindre. Nå har jeg tre barn og kjenner absolutt ingenting når jeg har mensen :-) Deilig, ja - men også litt irriterende at jeg ikke lenger blir "varslet" av vondter i korsrygg og mage når mensen er på vei ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, såpass sterkt at det er umulig å sove eller stå stille uten smertestillende på de verste dagene. Jeg gikk en gang i flere dager med et brudd uten å gå til legen fordi jeg mente at det kunne umulig være brukket når det gjorde mindre vondt enn mensen. Det er ikke sant det som eldre familiemedlemmer sier, at det blir bedre med årene. Jeg er i trettiårene og det blir bare verre og verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smertefri

Jeg fikk verre og verre menssmerter da jeg var på din alder. Det var akkurat som veene da jeg fødte. Helt grusomt. Så fikk jeg råd om å begynne med magnesium. Magnesium virker krampestillende, og har en lite av det i kroppen så blir slike smerter mye verre. En mister ofte magnesium i kroppen når en blir eldre, mener jeg å ha lest. Jeg ble iallefall helt fin av dette. Kunne legge vekk de supersterke smertestillende jeg fikk av legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk verre og verre menssmerter da jeg var på din alder. Det var akkurat som veene da jeg fødte. Helt grusomt. Så fikk jeg råd om å begynne med magnesium. Magnesium virker krampestillende, og har en lite av det i kroppen så blir slike smerter mye verre. En mister ofte magnesium i kroppen når en blir eldre, mener jeg å ha lest. Jeg ble iallefall helt fin av dette. Kunne legge vekk de supersterke smertestillende jeg fikk av legen.

Slike menssmerter har jeg hatt tre ganger i mitt liv, og det skjedde mellom 14 og 17-årsalder. Har alltid lurt på hvorfor jeg fikk så intense smerter. Husker jeg kaldsvetta og ikke klarte annet enn å ligge. Kan sammenlignes med veer, ja... Ante ikke at det kunne ha med magnesiummangel å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polyppfri

Jeg vil anbefale deg å ta en sjekk. Jeg fikk operert ut en polypp, og har nå gått fra ulidelige smerter til helt normale menssmerter.

Det var et enkelt inngrep. Var sjukemeldt i to dager etterpå.

Det som skjer er at livmoren jobber hardt for å føde denne polyppen...hver eneste måned.

Jeg tok uante mengder smertestillende, men nå er det nok ta to ibux med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smertelindrende

Hva slags smertestillende tar du da?

Jeg har også menssmerter og sverger til diklofenak kalium 50 mg tre ganger i døgnet. Legen kan skrive ut, en resept, da blir det billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godt råd det her

Slike menssmerter har jeg hatt tre ganger i mitt liv, og det skjedde mellom 14 og 17-årsalder. Har alltid lurt på hvorfor jeg fikk så intense smerter. Husker jeg kaldsvetta og ikke klarte annet enn å ligge. Kan sammenlignes med veer, ja... Ante ikke at det kunne ha med magnesiummangel å gjøre!

Nei, det gjorde ikke gynekologen min heller. Han ville ikke høre på at jeg hadde blitt bra ved å ta magnesium. Sterke IBUX fra resept hjalp bare en bitteliten stund, og tok i tillegg knekken på magen min. Mensiden jeg leste den anbefalinga i et eller annet ukeblad, og det i tillegg hjalp meg, så må det jo ha noe for seg.

Magnesiummangel kan også da selvfølgelig hjelpe mot kramper ved andre typer muskelsammentrekninger enn i livmora, feks kramper i legger og føtter som noen er plaget av.

Men legene fnyser som sagt ofte av alt som de ikke kan skrive ut en resept på. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mensine mensen

Hva slags smertestillende tar du da?

Jeg har også menssmerter og sverger til diklofenak kalium 50 mg tre ganger i døgnet. Legen kan skrive ut, en resept, da blir det billigere.

Her går det på en blanding av paracet og ibux. Prøver helst å unngå smertestillende pga jeg tar mye medisiner ifra før og magen kjennes ikke helt bra ut.

Takk for råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mensine mensen

Hadde veldig vondt før jeg fikk barn. Etter første fødsel var smertene borte og nå er det kun noe murring rett før mensen bryter ut.

Jeg også var bedre etter at jeg fikk barn, men nå mange år etterpå, er jeg like ille igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mensine m.....

Jeg vil anbefale deg å ta en sjekk. Jeg fikk operert ut en polypp, og har nå gått fra ulidelige smerter til helt normale menssmerter.

Det var et enkelt inngrep. Var sjukemeldt i to dager etterpå.

Det som skjer er at livmoren jobber hardt for å føde denne polyppen...hver eneste måned.

Jeg tok uante mengder smertestillende, men nå er det nok ta to ibux med en gang.

Jeg har sjekket og det så visst bra ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mensine m....

Jeg fikk verre og verre menssmerter da jeg var på din alder. Det var akkurat som veene da jeg fødte. Helt grusomt. Så fikk jeg råd om å begynne med magnesium. Magnesium virker krampestillende, og har en lite av det i kroppen så blir slike smerter mye verre. En mister ofte magnesium i kroppen når en blir eldre, mener jeg å ha lest. Jeg ble iallefall helt fin av dette. Kunne legge vekk de supersterke smertestillende jeg fikk av legen.

Det var et råd som jeg skal forsøke. Ser at det ikke er farlig å ha overskudd av mangnesium i kroppen heller da det utskilles via nyrene. Thank you :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, såpass sterkt at det er umulig å sove eller stå stille uten smertestillende på de verste dagene. Jeg gikk en gang i flere dager med et brudd uten å gå til legen fordi jeg mente at det kunne umulig være brukket når det gjorde mindre vondt enn mensen. Det er ikke sant det som eldre familiemedlemmer sier, at det blir bedre med årene. Jeg er i trettiårene og det blir bare verre og verre.

Min mor har alltid sagt at jeg må grue meg til jeg kommer i 40-årene. Da skulle jeg virkelig få trøbbel med menssmerter og diverse. Hun må være synsk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faktisk ikke. Ikke sånn at jeg lider nevneverdig av det iallefall. Er 37.

Heldiggris :). Synes du foresten at jeg burde beholde dette nicket mitt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cyklocapron

Har du store blødninger, da? Jeg hadde det, og store smerter i tillegg. Fikk skrevet ut cyklocapron, som demper blødningen og dermed smerten. I tillegg fikk jeg fjernet en polypp i livmora som medførte økt blødning. Det hjalp mye for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjorde ikke gynekologen min heller. Han ville ikke høre på at jeg hadde blitt bra ved å ta magnesium. Sterke IBUX fra resept hjalp bare en bitteliten stund, og tok i tillegg knekken på magen min. Mensiden jeg leste den anbefalinga i et eller annet ukeblad, og det i tillegg hjalp meg, så må det jo ha noe for seg.

Magnesiummangel kan også da selvfølgelig hjelpe mot kramper ved andre typer muskelsammentrekninger enn i livmora, feks kramper i legger og føtter som noen er plaget av.

Men legene fnyser som sagt ofte av alt som de ikke kan skrive ut en resept på. Dessverre.

Det er synd :-(

Jeg har god erfaring med å spise bananer for å unngå leggkramper. Var fryktelig plaget av dette i et av svangerskapene mine og inntak av bananer hjalp utrolig bra :) Bananer inneholder magnesium - så vidt jeg vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...