Gå til innhold

Shampo?


Gjest fru krokodille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du brukt samme shampo lenge? I så fall kan det være at håret har blitt "mettet" for denne shampoen og at du bare trenger et annet merke for at håret skal våkne til liv igjen ;)

Det er lurt å bruke en renseshampo innimellom. Den fjerner alle rester etter shampo og stylingprodukter. Frisøren har som regel renseshampo og kan også veilede deg mht en god "vanlig" shampo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renseshampo bør du være forsiktig med å bruke. Kanskje bare bruke en gang eller to i året og blande den ut med vann. Den kan ta fettet i håret ditt, så det blir enda tørrere.

Ellers kan det hende kostholdet ditt har noe å si? Eller at det hadde blitt freshere med en klipp og farge?

Det nytter dessverre ikke å mate håret, selv om frisørene prøver å lure oss til å smøre proteiner og vitaminer i håret i form av dyre frisørprodukter. Kun rota lever og hva du spiser og hvordan du lever og har det kan ha mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renseshampo bør du være forsiktig med å bruke. Kanskje bare bruke en gang eller to i året og blande den ut med vann. Den kan ta fettet i håret ditt, så det blir enda tørrere.

Ellers kan det hende kostholdet ditt har noe å si? Eller at det hadde blitt freshere med en klipp og farge?

Det nytter dessverre ikke å mate håret, selv om frisørene prøver å lure oss til å smøre proteiner og vitaminer i håret i form av dyre frisørprodukter. Kun rota lever og hva du spiser og hvordan du lever og har det kan ha mye å si.

Er du frisør?

Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem å bruke renseshampo så ofte man selv ønsket det, men nå ble jeg litt usikker her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest renseshampo

Er du frisør?

Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe problem å bruke renseshampo så ofte man selv ønsket det, men nå ble jeg litt usikker her...

Jeg er ikke frisør. En frisør vil aldri innrømme at en ikke kan mate håret, det er salg av produkter som de lever av. ;)

Det er helt sikkert forskjell på de ulike typene renseshampo. Jeg har en som er skikkelig sterk og som etterlater håret ganske tørt etterpå. Fins sikkert mer hårvennlige renseshampoer som en kan bruke oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke frisør. En frisør vil aldri innrømme at en ikke kan mate håret, det er salg av produkter som de lever av. ;)

Det er helt sikkert forskjell på de ulike typene renseshampo. Jeg har en som er skikkelig sterk og som etterlater håret ganske tørt etterpå. Fins sikkert mer hårvennlige renseshampoer som en kan bruke oftere.

Ang. spesialshampoer så skjønner jeg hva du mener ;) Min frisør har imidlertid sagt at jeg bør bruke en helt enkel shampo for fint hår - ikke fargeshampo osv. Grunnen er at håret mitt lett tynges av spesialshampoer. Jeg har en renseshampo av et veldig godt merke og bruker den selv minst en gang i uka. Ungene bruker den også innimellom og den ser ut til å være mild og fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huldra Hår

Den eneste shampooen som funker på mitt hår er noe så kjedelig som Head and Shoulders.Den gir litt liv til mitt ellers kjedelige og livløse hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. spesialshampoer så skjønner jeg hva du mener ;) Min frisør har imidlertid sagt at jeg bør bruke en helt enkel shampo for fint hår - ikke fargeshampo osv. Grunnen er at håret mitt lett tynges av spesialshampoer. Jeg har en renseshampo av et veldig godt merke og bruker den selv minst en gang i uka. Ungene bruker den også innimellom og den ser ut til å være mild og fin :)

Hvilket merke lurer jeg på, som kunne trenge et slikt produkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da burde du prøve en fuktighets shampoo.. det gjør håret mykt og fint.

Hydrê fra sebastian er god, luxuriant clean fra sasson , og hydrate shampoo fra SP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste shampooen som funker på mitt hår er noe så kjedelig som Head and Shoulders.Den gir litt liv til mitt ellers kjedelige og livløse hår.

Mannen min brukte head and shoulders en stund - den mot flass i hodebunnen. Flasset forsvant og han var såre fornøyd helt til han oppdaga at flasset bare var "limt" fast til hodebunnen ;-)

Han fikk kjøpt en dyrere shampo og flasset ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fru krokodille

Tusen takk for svar alle sammen :-), skal forsøke noen av de gode rådene jeg har fått her. Alternativet blir ny parykk til jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min shampo

Tusen takk for svar alle sammen :-), skal forsøke noen av de gode rådene jeg har fått her. Alternativet blir ny parykk til jul :-)

Ps. balsamen i samme serie er et must i tillegg til shampoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra Hår

Mannen min brukte head and shoulders en stund - den mot flass i hodebunnen. Flasset forsvant og han var såre fornøyd helt til han oppdaga at flasset bare var "limt" fast til hodebunnen ;-)

Han fikk kjøpt en dyrere shampo og flasset ble borte.

Uff da, får se hvor lenge jeg er fornøyd da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...