Gå til innhold

giske sin bil


Gjest honnicorn

Anbefalte innlegg

Gjest honnicorn

Ser at det står på nettsidene at Giske sin bil har kjørt i 140 km/t. Trodde det var sjåføren av bilen som kjørte fort, har ikke hørt om HELAUTOMATISKE biler, som har sin egen vilje.

Dere som er opptatt av orddelingsfeil, noe for dere? (vet at det ikke er samme sak,altså)

Synes bare at elever mange ganger blir rettet på når det gjelder liknende feil på skolen, så synes det er rart at en nettavis skriver på den måten..men det er jo litt moro, også. Det er ikke sånn at jeg irriterer meg grenseløst, så det går ut over helsen----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke noen kløpper i norsk, og heller ikke i orddeling.

Men jeg syntes ikke bare at nettavisen er full i feil. Det virker ikke som man behøver å kunne å skrive å formulere seg for å være journalist nå for tiden.

Er det ingen som leser korrektur lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen formell feil her. I en setning hvor kjøre er predikat, kan bil være subjekt.

Jfr pkt 3 fra Bokmålsordboka:

kjøre v2 (norr keyra)

1 manøvrere, styre kjøretøy, maskin e l lære å k- bil / k- gravemaskin / k- hest, hundespann / k- inn igjen en forsinkelse / k- utfor veien / k- traktoren i stykker / k- seg fast i søla / k- en film / komme (hardt) ut å k- råke ut i vansker / debattantene kjørte opp med stadig nye argumenter kom med / partiet kjørte på helsepolitikken i valgkampen brukte den som argument, begrunnelse / k- en bedrift i grøfta ødelegge økonomisk / bli kjørt hardt til muntlig eksamen prøvd hardt / drive k- på for fullt / smelteverket k-r (med) tre skift

2 frakte, skysse k- en hjem / k- tømmer, stein

3 gå, trafikkere drosjene kjørte forbi / bussen k-r hver dag

4 reise, fare (med kjøretøy) skal vi k- eller gå? / k- forbi, hjem / k- landeveien / k- med toget / k- ti mil / k- mot et tre / k- over en også overf: ta luven fra, valse ned / renne, ake k- slalåm / k- på rattkjelke

5 støte, stikke k- kniven i noe / k- noe fast

6 skubbe, kaste k- en på hodet ut / k- i seg maten sluke i seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest teknofrik

"Dere som er opptatt av orddelingsfeil, noe for dere?"

Du kommer bare IKKE over den kommentaren du.

Jeg kommer ikke over det at noen mener orddelingsfeil er så forferdelig.

At noen mener det, er jo omtrent like dumt som at jeg blir irritert pga det. Kan ikke skjønne at det jeg gjør er verre enn det noen andre gjør.

Hadde vært fint om dere som kommenterer orddelingsfeil en gang hadde skrevet: "du skriver feil her, men det er jo ikke verdens undergang. vi kan alle gjøre feil. "

slik som dere skriver, så kan dere jo ikke "forstå at voksne folk kan gjøre slike feil". det skurrer hos meg.

Bare for å forklare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke over det at noen mener orddelingsfeil er så forferdelig.

At noen mener det, er jo omtrent like dumt som at jeg blir irritert pga det. Kan ikke skjønne at det jeg gjør er verre enn det noen andre gjør.

Hadde vært fint om dere som kommenterer orddelingsfeil en gang hadde skrevet: "du skriver feil her, men det er jo ikke verdens undergang. vi kan alle gjøre feil. "

slik som dere skriver, så kan dere jo ikke "forstå at voksne folk kan gjøre slike feil". det skurrer hos meg.

Bare for å forklare meg.

Så du _er_ altså honnicorn likevel. Dette er bare for morsomt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...