Gjest ma66 Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Er ei kvinne som har opplevd seksuelt misbruk, nå vil behandleren min at jeg skal oppsøke støttesenteret for incest/seksuelt misbrukte... Men jeg føler virkelig at dette ikke er tingen for meg... Hva mener du NHD, kan dette være til nytte for meg eller er det klokt å si nei takk"?? 0 Siter
Gjest min erfaring med SMI Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Min erfaring (fra oslo) er at de var mest opptatt av å få meg til å slutte på medisiner (jeg går på Risperdal pga jeg har vært psykotisk flere ganger). De ville bl.a. bli med meg til legen min for å få henne til å ta meg av medisinene. Jeg følte at jeg kom veldig i klem mellom de på SMI og behandlerne mine, fordi de kom med så forskjellige råd. Til slutt valgte jeg å forholde meg til behandlerne mine og kuttet kontakten med SMI. Det føltes egentlig som en lettelse. Men nå er dette noen år siden da, så kan godt være at det er helt annerledes der nå. Kan også være det fungerer annerledes andre steder i landet. Tror det er mange som har nytte av å gå dit, kanskje spesielt de som fungerer veldig bra sosialt. Jeg ble ofte sittende litt utenfor fellesskapet. 0 Siter
Gjest Aldri mer SMI Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Dersom du har noen venner, et liv, noen hobbyer. Ett eller annet, så vil jeg ikke anbefale SMI. Men dersom du ikke fikser noe som helst i livet- og trenger en plass der du kan være uten at du ser for deg en fremtid med noe annet enn uføretrygd eller å jobbe med overgrep- så anbefaler jeg SMI. 0 Siter
Carwing Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Min erfaring (fra oslo) er at de var mest opptatt av å få meg til å slutte på medisiner (jeg går på Risperdal pga jeg har vært psykotisk flere ganger). De ville bl.a. bli med meg til legen min for å få henne til å ta meg av medisinene. Jeg følte at jeg kom veldig i klem mellom de på SMI og behandlerne mine, fordi de kom med så forskjellige råd. Til slutt valgte jeg å forholde meg til behandlerne mine og kuttet kontakten med SMI. Det føltes egentlig som en lettelse. Men nå er dette noen år siden da, så kan godt være at det er helt annerledes der nå. Kan også være det fungerer annerledes andre steder i landet. Tror det er mange som har nytte av å gå dit, kanskje spesielt de som fungerer veldig bra sosialt. Jeg ble ofte sittende litt utenfor fellesskapet. Er sikkert forskjellig fra sted til sted. Jeg var der en gang. Uproffe folk som ønsker de var psykolog. De leker psykolog, og sier at få av deres suicidale pasienter tar livet sitt. Jeg synes ikke de burde jobbe med suicidale i det hele tatt. De bør få seriøs hjelp. Opplegget er litt likt sånn som i andre støttegrupper. Man dyrker sin offerrolle. Man blir ikke noe annet enn seksuelt misbrukt. Håper ikke SMI har statsstøtte. 0 Siter
Gjest ikke lurt nei Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Jeg har prøvd i et år og skal aldri i mitt syndige liv dra dit mere. Ble bare sykere og sykere av den behandlingen der. Nei, finn deg en psykolog som kan kognitiv terapi. Smi drar deg ned i dritten. Kognitiv terapi bygger deg opp og fokuserer på hvordan du kan leve med dine "skader" på best mulig måte nå og framover. Hvis du ønsker å bli til et incestoffer resten av livet så er det helt okey å være på smi, men ikke alle passer til, eller ønsker dette. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. november 2009 Skrevet 11. november 2009 Er sikkert forskjellig fra sted til sted. Jeg var der en gang. Uproffe folk som ønsker de var psykolog. De leker psykolog, og sier at få av deres suicidale pasienter tar livet sitt. Jeg synes ikke de burde jobbe med suicidale i det hele tatt. De bør få seriøs hjelp. Opplegget er litt likt sånn som i andre støttegrupper. Man dyrker sin offerrolle. Man blir ikke noe annet enn seksuelt misbrukt. Håper ikke SMI har statsstøtte. Men i mangel på seriøs hjelp, kan det være lurt og gå dit, men det er jo ikke meningen at man skal bosette seg der da og bli der resten av livet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.