Gå til innhold

Angrepillen


leahli

Anbefalte innlegg

Hva slags erfaringer finnes med angrepillen jenter? jeg er redd nå.har kjøpt NorLevo pille. og hadde sex med en som lovte å være forsiktig,men som kom inne i meg alikevell..redd jeg skal bli syk av den..trenger litt støtte og råd føler jeg..er på besøk og er redd for at de skal skjønne noe her..+at jeg ikke kan ha ppiller pgav blodet mitt ...økt risiko for blodpropp.men ikke så farlig med denne ene tror jeg. men hvor lenge vil jeg evt merke d? og er d noen vits i? jeg skyllet meg grunndig etter samleiet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ta angrepillen, må du ta den så raskt som mulig. Effekten av den avtar desto lenger tid du venter, selv innenfor de 72 timene. Pillen inneholder mer hormoner enn en vanlig minipille, men jeg tror ikke den inneholder østrogen. I flg. felleskatalogen, er det ikke økt risiko ifht. blodpropp. Men ring legevakt eller apotek, så er du sikker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har spesielle hjerteproblemer o.l., tror jeg ikke det er farlig å ta angrepille. Les pakningsvedlegget nøye, der står det vel? Den bør tas så raskt som mulig!

Vil på det sterkeste fraråde "hoppe av i svingen" som prevensjonsmetode. Denne gangen rakk han ikke hoppe av, men det finnes massevis av eksempler på at man har blitt gravid selv om han rakk å "hoppe av". Har selv to bekjente som ble gravide på denne måten.

Å skylle etterpå har ingen/svært liten effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...