carmela 185 0 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har laget en indisk saus hvor jeg har brukt bl.a. ferske tomater og sitronsaft. Når jeg smaker på den nå synes jeg den ble litt i syrligste laget, men hvordan "nøytraliserer" man en sur saus?? Med sukker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 829 5 417 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Tomater nøytraliseres med sukker i alle fall, prøv med bittelitt i gangen bare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carmela 185 0 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Tomater nøytraliseres med sukker i alle fall, prøv med bittelitt i gangen bare. Takk takk, skal prøve 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra 0 0 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ja, prøv med litt sukker. Om det allerede er noe melkeprodukter i sausen (neppe?) kan du også forsøke med litt fløte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper 12 196 2 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Som de andre sier: Sukker og kanskje litt fløte. Forøvrig blir tomatbaserte sauser søtere jo lengre du koker de. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carmela 185 0 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Ja, prøv med litt sukker. Om det allerede er noe melkeprodukter i sausen (neppe?) kan du også forsøke med litt fløte. Ja har naturell yoghurt og kokosmelk i sausen, så fløte kan vel også gå takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carmela 185 0 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Som de andre sier: Sukker og kanskje litt fløte. Forøvrig blir tomatbaserte sauser søtere jo lengre du koker de. Da koker jeg den litt lenger også Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper 12 196 2 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Da koker jeg den litt lenger også Takk for tips! Tips for neste gang: Aldri legg til sitronsaft før du har sjekket smaken. Selv om en oppskrift inneholder sitron, så hender det at det er unødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.