Gå til innhold

Mer enn bidrag?


Gjest Pyttan

Anbefalte innlegg

Jeg har fått vite at begge barna trenger regulering, og at egenandelen er på mellom 5 og 10 000 kroner pr barn.

Jeg er skilt fra barnefar, men lurer på om han er pliktig til å bidra til slike utgifter.

Jeg får barnebidrag fra NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har forstått det slik at disse utgiftene skal deles på to uavhengig av bidrag.

Jeg er i samme situasjon som deg forøvrig.

''Ja, jeg har forstått det slik at disse utgiftene skal deles på to uavhengig av bidrag.''

Du har nok forstått feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mor med barn

''Ja, jeg har forstått det slik at disse utgiftene skal deles på to uavhengig av bidrag.''

Du har nok forstått feil

Bare pass på at kravet fremsettes innen et år. Perioden kan ta lengre tid. Så kan hende du må sende inn flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan søke om særbidrag til det og til konfirmasjon. Det er de to tingene jeg vet man kan søke om.

Jeg har lest på nav sine sider nå om særtilskudd og forstår jeg det riktig slipper barnefar å bidra siden han ikke har bidragsevne. Det er NAV som betaler bidragsforskudd til meg.

Takk for svar fra dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest på nav sine sider nå om særtilskudd og forstår jeg det riktig slipper barnefar å bidra siden han ikke har bidragsevne. Det er NAV som betaler bidragsforskudd til meg.

Takk for svar fra dere alle.

''og forstår jeg det riktig slipper barnefar å bidra siden han ikke har bidragsevne.''

Du forstår det riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest på nav sine sider nå om særtilskudd og forstår jeg det riktig slipper barnefar å bidra siden han ikke har bidragsevne. Det er NAV som betaler bidragsforskudd til meg.

Takk for svar fra dere alle.

Jeg fikk likevel til eldstemann enda faren ikke betalte noe bidrag. Nå har jeg nestemann som trenger regulering, faren betaler 340 kr i mnd så jeg er spent på om jeg må betale alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...