Gå til innhold

hvor henvende?


emelinemor

Anbefalte innlegg

har skrevet en del innlegg før ang min mann, etter politi ble ring på han etter fysisk vold, har jeg merket endring, at det er ganger der jeg ser han reiser seg å har lyst ta meg, men tar seg i det og setter seg ned igjen

men de stygge ordene er der,som stygg merr, idiot, at jeg er psyk i hodet,det feiler meg noe,han tror han vet hva jeg tenker,at jeg trenger alvorlig psykolog hjelp osv

han er ennå i rare tankefaser,hater kvinnefrigjøring,han snakker stygt om fam min, sier han hater alle i min fam. han er jo mot hele verden, staten jobben sjefen ja alle, utenom hans egen familie

og alt er fortsatt min skyld hvis noe går han imot, og han er en mester i å la meg føle skyld

men, spm er, jeg har vært i kontakt med advokat og familievern kontoret, de så begge alvorlig på situasjonen her hjemme, de sa de skulle ringe tilbake slik de kunne tilby den beste tilrettelagte hjelpen

men jeg hører ikke fra dem,ventet i 1.5 uke nå fra den dagen de sa de skulle ta kontakt. har prøvd ringe de opp, men får ikke tak i dem

og jeg orker ikke leve slik, verken for barna eller meg selv ( og jeg vet ikke når han tror alt er glemt, og er tilbake i det samme mønsteret som før)

men vet ikke hvor jeg skal henvende meg, vet noen om det kunne vært en ide kanskje å finne en lokal psykolog og om de kan hjelpe med vårt forhold og en mann som kun ser seg selv og mener selv han har ingen problemer,og som det ikke går ann snakke med, hver gang jeg prøver ender det med at samtalen handler kun om han og om ting som ikke er tema men det han tror er tema, for han klarer ikke forstå hva jeg mener, men hører det han tror jeg har sagt

sliter nå, og vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg,

Purr familievernkontoret igjen. Legg igjen meldinger om at de skal ringe deg tilbake, og at det haster.

Ring tilbake til advokaten og få h*n på banen. Det er nesten viktigere enn familievernkontoret i første omgang, tenker jeg. Du må få lagt en plan for hva som skal være neste steg. Har du funnet en flink advokat? Hvis du bor på østlandet, kan eg tipse deg om en usedvanlig dyktig en, og hun er steingod på husmorpsykologi samtidig som hun er en ringrev på familie- og barnerett, og opptatt av barnas situasjon framfor noe annet.

Tenker på deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å gi råd angående samliv. Man sitter ikke med noen fasit fra utsiden, og man skal også ha ydmykhet i rådgivning angående slike alvorlige saker rundt samlivsbrudd hvor det er barn involvert.

''men vet ikke hvor jeg skal henvende meg, vet noen om det kunne vært en ide kanskje å finne en lokal psykolog og om de kan hjelpe med vårt forhold og en mann som kun ser seg selv og mener selv han har ingen problemer,og som det ikke går ann snakke med, hver gang jeg prøver ender det med at samtalen handler kun om han og om ting som ikke er tema men det han tror er tema, for han klarer ikke forstå hva jeg mener, men hører det han tror jeg har sagt''

Jeg hadde en annen situasjon enn deg, men har også gått gjennom et brudd med en mann som var skadelig for meg. I ettertid er jeg sjeleglad for en ting. Jeg var som type av den formening at ting skulle gjøres på en skikkelig måte. Terapi skulle vært utprøvd, for vi hadde da barn sammen. Nå ville ikke min eks det, så jeg hadde ikke noe valg. Og nå er jeg så glad for at jeg ikke viklet meg inn i en totalt meningsløs parterapi på det stadiet. For det første hadde jeg ikke skikkelig gangsyn rundt hvem jeg var, hvem han var og forholdet vårt på det tidspunktet. Jeg tror det hadde vært en destruktiv ting, og jeg trengte fokus på meg. At energien min ble frigjort til å bli sterk i meg selv, få gangsynet tilbake og ta vare på barna.

Sats på egenterapi, og det er nå slik at uansett hva de sier må en selv ta ansvar og kjøre på for å få hjelp. Man er rimelig alene i dette systemet hvor der er mye tilfeldigheter angående hvor god hjelp en får.

Jeg ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor du bor eller hvordan din økonomi er, men jeg hadde et par timer med en privat terapeut. Betalte 500 kr gangen, men det var bra timer. Det var også i påvente av å få plass på familievernkontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...