Gjest Lurer jeg på 0 0 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hva er forskjellen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Palene 0 0 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Neglisjering er knyttet til et ansvar eller en oppgave du har. Du kan f.eks neglisjere omsorgs- eller arbeidsoppgaver. Ignorering derimot sier ingenting om ditt ansvar i forhold til det som blir ignorert. Du kan f.eks ignorere et troll på internett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 801 5 399 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Ifølge synonymordboka har de samme betydning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily 9 485 0 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg tenker at en har brutt en ansvarsgrense om en neglisjerer noe, en har altså ikke gjort det en skal. Om en ignorerer noe overser en noe/noen, uten at det nødvendigvis ligger i sakens kjerne at en burde handlet annerledes. Men det er altså hva jeg legger i ordene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurer jeg på 0 0 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Neglisjering er knyttet til et ansvar eller en oppgave du har. Du kan f.eks neglisjere omsorgs- eller arbeidsoppgaver. Ignorering derimot sier ingenting om ditt ansvar i forhold til det som blir ignorert. Du kan f.eks ignorere et troll på internett. Ser ikke hvorfor utrykkene ikke kan brukes likt i dette eksempelet. Det går jo an å ignorere ansvar og arbeidsoppgaver? Vet en bruker utrykket neglisjering i medisinsk sammenheng. Feks dersom du har vært rammet av hjerneslag, så sies det at du ofte neglisjerer det som skjer rundt deg på den siden av hjernen som er skadet. Slik jeg ser det kunne like godt utrykket" ignorere" bli brukt i denne sammenheng. Tror egentlig Lillemus har rett i at disse utrykket betyr akkurat det samme.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.