Gå til innhold

Neglisjere og ignorere


Gjest Lurer jeg på

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Neglisjering er knyttet til et ansvar eller en oppgave du har. Du kan f.eks neglisjere omsorgs- eller arbeidsoppgaver. Ignorering derimot sier ingenting om ditt ansvar i forhold til det som blir ignorert. Du kan f.eks ignorere et troll på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en har brutt en ansvarsgrense om en neglisjerer noe, en har altså ikke gjort det en skal.

Om en ignorerer noe overser en noe/noen, uten at det nødvendigvis ligger i sakens kjerne at en burde handlet annerledes.

Men det er altså hva jeg legger i ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer jeg på

Neglisjering er knyttet til et ansvar eller en oppgave du har. Du kan f.eks neglisjere omsorgs- eller arbeidsoppgaver. Ignorering derimot sier ingenting om ditt ansvar i forhold til det som blir ignorert. Du kan f.eks ignorere et troll på internett.

Ser ikke hvorfor utrykkene ikke kan brukes likt i dette eksempelet. Det går jo an å ignorere ansvar og arbeidsoppgaver?

Vet en bruker utrykket neglisjering i medisinsk sammenheng. Feks dersom du har vært rammet av hjerneslag, så sies det at du ofte neglisjerer det som skjer rundt deg på den siden av hjernen som er skadet. Slik jeg ser det kunne like godt utrykket" ignorere" bli brukt i denne sammenheng.

Tror egentlig Lillemus har rett i at disse utrykket betyr akkurat det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...