Gå til innhold

Permittering


waxo

Anbefalte innlegg

Skal i møte på jobben i morgen ang permittering i vinter. Vi i administrasjonen kommer til å bli permittert 2 mnd hver i vinter da vi er to og to som kan overlappe hverandre når det gjelder arbeidsoppgaver.

Jeg har de siste årene slitt en del med kroppen, og nå har jeg klart tilrettelegge arbeidsmengden og tiden såpass at jeg endelig klarer å fungere også etter arbeidstid. Dette ved å ha et par fridager i uka og arbeide bare 6 timer de andre dagene.

Pga tilrettelegging har vi ikke SFO til minsten, på barnas langdager er jeg hjemme før barna. På kortdagene deres er jeg hjemme litt etter, men ettersom jeg jobber i synsavstand fra huset er jeg jo liksom "hjemme" selv om jeg jobber :-)

Det jeg nå er redd for er følgende: Hva hvis NAV tvinger meg ut i arbeid annet sted. Da vil jeg få reisetid i tillegg til arbeidet, og alt rakner. For det første jobber jeg på grensen nå til hva jeg klarer, kjenner det godt i kroppen etter ei arbeidsuke, men det er ikke værre enn at etter helga er jeg i form igjen.

Kan NAV sette meg i arbeid som ikke er tillrettelagt på samme måte som det jeg har nå? Er ikke lenge siden jeg var sykemeldt i flere mnd, og nå har jeg endelig fått det til og fungere og er livredd for å gå på en smell igjen.

Kan NAV sette meg i arbeid som gjør at jeg må søke SFO? Da vil i tilfelle all lønn gå med på å betale SFO regninger.

Bruker NAV ressurser på å få folk som er permittert i en fastsatt 2 mnd periode ut i jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke lett med Nav

Tror ikke at Nav gjør så mye for at du skal få jobb de 2 mnd. Jeg var permitter i 3 mnd for noen år siden. Hørte ikke noe fra Nav angående jobb. Måtte bare på ett arbeidsledigkurs

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør neppe noe som helst.

Min kjære var permittert i sommer og var på en obligatorisk NAV-samtale sammen med en kollega og de fikk rett ut beskjed om at noe annet å gjøre i den tiden fikk de ikke for det hadde ikke NAV ressurser til å finne til dem. Like greit for oss da, vi hadde planer for hva som skulle gjøres i den perioden. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør neppe noe som helst.

Min kjære var permittert i sommer og var på en obligatorisk NAV-samtale sammen med en kollega og de fikk rett ut beskjed om at noe annet å gjøre i den tiden fikk de ikke for det hadde ikke NAV ressurser til å finne til dem. Like greit for oss da, vi hadde planer for hva som skulle gjøres i den perioden. :o)

''Like greit for oss da, vi hadde planer for hva som skulle gjøres i den perioden. :o)''

Det har igrunn jeg også :-)

Var vanlig i firma før at vi permitterte en periode på vinteren, men de siste 10 årene har vi hatt nok innejobber til at vi ikke har trengt.

Da jeg fikk melding om at det var snakk om å gjøre dette, så ble jeg igrunn ikke så veldig lei meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du maksimalt skal regne med at de anbefaler deg å gå på et eller annet kurs som går i den perioden.

Permitteringer kan plutselig bli opphevet som følge av f.eks. ordreinngang (det gjelder kanskje ikke din arbeidsplass, men allikevel). Derfor er det ikke permitterte de bruker ressursene på når det gjelder fordeling av kortvarige oppdrag

tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at Nav prioriterer å finne jobb til deg som "bare" er ledig i 2 mnd fremfor de som er langtidsledige eller langtidspermittert.

Kanskje de sender deg på et kurs, eller du må troppe opp på et møte el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal nok mye til at Nav orker å bry seg med noen som er permittert i 2 mnd.

Men om de skulle ønske å få deg ut i jobb så kan du fortelle dem om sykdomshistorien din. Tror aldri dette vil bli et problem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...